كامپيوتر برتر

هر چي خواستي فقط درخواست كن.امنيت.هك.عيب يابي.ويندوز.راهكار.ترفند.آموزش.ريجستري.....


ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt ویندوز


اگر اهل دانلود فایل‌های حجیم از اینترنت باشید حتماً با فایل‌هایی برخورد کرده‌اید که به صورت چند تکه و با پسوند 001، 002، 003 و... برای دانلود قرار داده شده‌اند. این فایل‌ها در اصل یک فایل هستند که به چند قطعه تبدیل شده‌اند تا دانلود آنها برای کاربران آسان‌تر باشد. عموم این فایل‌ها توسط نرم‌افزاری به نام HJSplit تکه تکه شده‌اند و به وسیله همین برنامه هم می‌توان آن‌ها را هم چسباند و در نهایت از فایل مورد نظر استفاده کرد. اما ممکن است به هر دلیلی امکان استفاده از این برنامه وجود نداشته باشد، در نتیجه در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند کاربردی جهت ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt موجود در ویندوز بپردازیم.

بدین منظور:
از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و Command Prompt را اجرا کنید.
با کمک دستور cd به پوشه‌ای که فایل‌ها در آن می‌باشد بروید. به عنوان مثال:

cd C:\Users\USERNAME\Downloads

اکنون فرض می‌کنیم ما 3 تکه فایل با اسامی File.rar.002 ،File.rar.001 و File.rar.003 در اختیار داریم و قصد داریم این سه تکه فایل را به یک فایل واحد با نام دلخواه مثلاً Mshow.rar تبدیل کنیم. از دستور زیر استفاده خواهیم کرد:

copy  /b  File.rar.001  +  File.rar.002  +  File.rar.003  Mshow.rar

پس از فشردن Enter، چند لحظه صبر کنید تا پیغام 1file(s) copied ظاهر شود.
اکنون در صورتی که به محلی که فایل‌ها در آنجا قرار داشتند بروید خواهید دید که فایل یکپارچه ایجاد شده است و قابل استفاده است.
به این نکته دقت داشته باشید که پسوند نهایی فایل‌ با پسوند فایل‌ها یکسان باشد. به عنوان مثال در این دستور پسوند ما rar. بود.
همچنین محدودتی در درج فایل‌های تکه شده وجود ندارد و بایستی آن‌ها را به وسیله کاراکتر + از هم جدا کرد.

 
نکته‌ی مفید و پر کاربرد برای کار کردن با CMD

cmd-tricks

معمولاً بیشتر کاربران از سیستم عامل ویندوز برای کامپیوتر شخصی خود استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه واسط گرافیکی ویندوز بسیار خوب و راحت است شاید فکر کنید که نیازی به استفاده از واسط خط دستور (CMD یا Command Line Interface) آن ندارید، اما این‌طور نیست. هرچند ویندوز به خوبی رشد و توسعه یافته اما باز هم مواردی است که ناچاریم از cmd استفاده کنیم.

در اینجا به ۹ نکته‌ی مهم در کارکردن با cmd اشاره می‌کنیم، ۹ نکته‌ای که برای ساده‌تر کردن محیط cmd بسیار مفید و کاربردی است. نخست باید گفت که برای اجرای cmd از طریق پنجره‌ی Run در ویندوز یا از طریق جست‌وجو در منوی استارت ویندوز عمل می‌شود. برای باز کردن پنجره‌ی Run می‌توان از کلید‌های ترکیبی ویندوز+R استفاده کرد، در پنجره‌ی باز شده cmd را تایپ کرده و Enter را فشار می‌دهیم تا محیط cmd باز شود.

۱-  باز کردن cmd در یک فولدر خاص

وقتی cmd را اجرا می‌کنید، بسته به اینکه آن را تحت حساب مدیر (administrator) یا تحت یک حساب کاربری عادی باز کرده باشید، مسیر باز شده فولدر سیستم یا فولدر User است. حالا فرض کنید که قصد اجرای فایلی را دارید که در یک فولدر دیگر قرار دارد و مسیر آن نیز طولانی است. برای دسترسی به مسیر مورد نظر باید از دستور تغییر پوشه (cd) استفاده کرد اما این راه طولانی است.

راه ساده این است که در وقتی می‌خواهید در فولدری کار کنید، با نگه داشتن کلید Shift در آن راست کلیک کرده و گزینه‌ی Open Command Window Here (در وب‌سایت منبع Run command window here ذکر شده است که به نظر برای دیگر نسخه‌های ویندوز است) را انتخاب کنید. به این ترتیب cmd در مسیر موردنظر شما باز می‌شود.

۲-فعال کردن QuickEdit برای کپی پیست کردن ساده

در محیط ویندوز برای کپی و پیست معمولاً از کلیدهای ترکیبی Ctrl+C و Crtl+V استفاده می‌کنید و به این مورد عادت کرده‌اید. اما در محیط cmd نمی‌توان این کار را انجام داد. باید از منوی راست کلید استفاده کرد و این موضوع آزاردهنده است ولی یک راه حل ساده دارد.

برای ساده شدن این دو عمل، می‌بایست امکان QuickEdit را فعال کرد. به این منظور روی نوار عنوان پنجره‌ی cmd موردنظر راست کلید کرده و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. در پنجره‌ی باز شده تیکی مقابل گزینه‌ی QuickEdit Mode قرار دهید.

cmd-properties

حالا برای کپی کردن باید موس را روی بخش مورد نظر درگ کنید، کلیک Enter باعث کپی شدن متن انتخاب شده می‌گردد. برای پیشت کردن کافی است از راست کلیک استفاده کنید. (در ویندوز ۷ اینگونه است اما در وب سایت منبع چپ کلیک ذکر شده بود که به نظر اشتباه است و یا در مورد ویندوزهای دیگر مصداق دارد.

۳- اجرای cmd تحت حساب کاربری Admin (مدیر)

برای اجرای بسیار از دستورات در محیط cmd باید آن را به صورت مدیر اجرا کرده باشید. وقتی cmd را در منوی استارت جست‌وجو می‌کنید، در منوی راست کلیک گزینه‌ی Run As Administrator نیز دیده می‌شود اما برای اجرا تحت ادمین راه ساده‌تری این است که وقتی نتیجه‌ی جست‌وجو نشان داده شد، کلیدهای Ctrl، Shift و Enter را با هم بزنیم. این روش برای اجرای هر نرم‌افزاری تحت ادمین کاربرد دارد.

۴-دیدن تاریخچه‌ی دستورات در cmd

با استفاده از کلیدهای جهت (بالا و پایین) می‌توانید دستوراتی را که در یک پنجره‌ی cmd اجرا کرده‌اید را مشاهده کنید. اما اگر بخواهید تمام دستورات اجرا شده را ببینید می‌توانید از کلید F7 استفاده کنید.

cmd-history

می‌توان از دستور doskey /history نیز برای دیدن لیستی از دستورات اجرا شده در پنجره‌ی cmd، استفاده کرد.

۵-تغییر دادن ظاهر cmd

آیا از ظاهر قدیمی و سیاه و سفید cmd خسته شده‌اید؟ برای تغییر دادن ظاهر cmd قبلاً مقاله‌ای منتشر شده، آن را از منبع اصلی در اینجا دنبال کنید.

cmd-color

۶-کپی کردن خروجی‌های cmd به طور مستقیم روی کلیپ‌بورد

برخی مواقع پیش می‌آید که می‌خواهید خروجی یک دستور را کپی کنید. مثل مواقعی که با یک خطا (error) مواجه می‌شوید و می‌خواهید متن خطا را دقیقاً کپی کرده و توسط ایمیل ارسال کنید یا برای دوستانتان در محیط گفت‌و‌گو (چت) بفرستید.

به این منظور کافی است عبارت “| clip” را در انتهای دستور موردنظر قرار دهید. به عنوان مثال: Dir /p | clip

7-                        کشیدن و انداختن فایل‌ها در پنجره‌ی cmd برای تغییر دادن مسیر

اگر پنجره‌ی cmd باز است و می‌خواهید فایلی را که در مسیر وجود دارد اجرا کنید، برای کپی کردن مسیر آن کافی است که فایل یا فولدر موردنظر را درگ کرده و در cmd رها کنید. آدرس فایل یا فولدر مذکور درون علامت کوتیشن نمایش داده می‌شود و می‌توانید از آن استفاده نمایید.

۸-اجرای دستورات به صورت پست سر هم

با قرار دادن عبارت && بین دو دستور می‌توانید آن دو را پشت سر هم اجرا کنید. دستور سمت چپ در ابتدا اجرا می‌شود و دستور سمت راست آن را دنبال می‌کند.

۹-درخواست توضیح و کمک برای دستورات مختلف

cmd-help

برخی مواقع پیش می‌آید که در مورد یک cmd اطلاعاتی دارید ولی دقیقاً نحوه‌ی کاربرد آن را نمی‌دانید. مشکلی نیست، برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ان کافی است عبارت /? را در انتهای دستور قرار داده و آن ار اجرا کنید. اگر دستور وارد شده صحیح و معتبر باشد، تمام اطلاعات مربوط به آن در cmd نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال تمام توضیحات در مورد دستور Shutdown در شکل نشان داده شده است.

 
روشن کردن کامپيوتر در زمان دلخواه

وارد محيط setup شويد. 
بعد بدنبال گزينه Power Management Setup بگرديد. 
حالا گزينه PWron/Resume by alarm را پيدا كنيد. 
گزينه فوق را از حالت غير فعال به فعال تغيير دهيد. 
حالا گزينه date alarm در زير فعال شده و مي توانيد تاريخ خود را ثبت كنيد. 
زمان را مي توانيد با گزينه Time alarm ثبت نماييد. 
با فشردن كليد F10 و ذخيره اطلاعات و تغييرات كامپيوتر خود را خاموش كنيد و فقط سيم برق كامپيوتر به پريز باشد حال در تاريخ و تايم مورد نظر شما كامپيوتر بصورت اتوماتيك روشن مي شود. 

 
راهنمای کاربردی به روز رسانی کامپیوتر

به روز نگه داشتن کامپیوتر (سیستم عامل و کلیه نرم‌افزارهای نصب شده در آن) مساله بسیار مهمی است؛ ولی انجام این کار، چندان هم راحت و سریع نیست. اما راه حل ها و ابزارهایی برای به‌روزرسانی به موقع و سریع کامپیوتر وجود دارد، که در این مقاله سه نمونه از آنها را معرفی می‌کنیم.

سیستم عامل ویندوز و همه برنامه‌هایی که استفاده می‌کنیم، نیازمند ارتقاء و به‌روزرسانی هستند. دلیل این امر کارکرد بهتر، افزایش قابلیت‌ها و از همه مهمتر، جلوگیری از نفوذ احتمالی افراد خرابکار به سیستم است. پس باید بدانیم که به روز بودن برنامه ها، چه یک آپدیت کوچک نرم‌افزاری باشد، چه یک به‌روزرسانی امنیتی بزرگ سیستم عامل، اهمیت ویژه ای دارد و ضریب امنیت کامپیوتر شما را افزایش می‌دهد.

ابزارها و روشهایی که در این مطلب، معرفی شده، به شما کمک می‌کند تا کامپیوتر خود را برای دریافت خودکار بسته‌های به‌روزرسانی تنظیم نموده و امنیت نسخه‌ی فعلی نرم‌افزارها و سیستم‌عامل خود را بررسی کنید

‫‬به روز رسانی سیستم عامل ویندوز 

سیستم‌عامل ویندوز، بهشتی برای سازندگان بدافزارها است و برای جلوگیری از خطراتی که شما و سیستم‌عامل‌تان را تهدید می‌کند به‌روزرسانی، حداقل کار ممکن است. بهتر است به طور مکرر ویندوز خود را آپدیت کنید. اگر شما از اهمیت این کار باخبرید، ویندوز خود را به طور مرتب به روز می‌‌کنید و با مشکل خاصی مواجه نشده‌اید، نیازی به مطالعه این قسمت ندارید. پس می‌توانید مورد بعدی را مطالعه نمایید.

مایکروسافت به شدت بر روی به‌روزرسانی ویندوز سخت‌گیری می‌کند. به خصوص اگر بسته‌های به‌روزرسانی مربوطه، علاوه بر سیستم‌عامل، نرم‌افزارهای آفیس و ویندوزلایو را هم شامل شود.

مایکروسافت برای اینکه کاربران به آسانی بتوانند به‌روزرسانی را انجام دهند، از Windows Update استفاده می‌کند. اگر شما Windows Update را بررسی کنید و تصویری شبیه زیر را ببینید، معنی‌اش این است که ویندوز شما نیازی به آپدیت ندارد. البته بر حسب اینکه شما از چه ویندوزی استفاده می‌کنید، این تصویر متفاوت خواهد بود. تصاویر استفاده شده در این مقاله مربوط به Action Center ویندوز هفت هستند.

 نکته مهم این است که صرفه‌نظر از این که شما از چه ویندوزی استفاده می‌کنید، باید سیستم تان را به گونه‌ای تنظیم کنید که این فرآیند به صورت خودکار انجام شود.

برای به‌روزرسانی خودکار و راحت ویندوز، می‌توانید Windows Update را بر روی Install Updates Automatically قرار دهید. البته لازم است زمان به‌روزرسانی را با توجه به کار خود و زمان اتصال سیستم به اینترنت، به گونه ای برنامه‌ریزی کنید که بسته‌های به‌روزرسانی مهم را از دست ندهید.

سیستم آپدیت ویندوز به گونه‌ای است که حتی با سرعت پایین اینترنت هم به خوبی کار کرده و به ندرت دچار مشکل می شود. اما برای اجتناب از این مورد، می‌توانید WIndows Update را بر روی حالتی قرار دهید که بسته‌های به‌روزرسانی را دانلود کرده، ولی آن‌ها را بدون اجازه شما نصب ننماید (download but not install the files). با این کار می‌توانید به روز رسانی های ضروری را سریعاً دریافت نمایید، اما قبل از نصب آن‌ها کمی جستجو نموده و در صورت اطمینان از کارکرد درست، اجازه نصب آن‌ها را بدهید. با این کار، مواردی را هم که نمی‌خواهید نصب شوند، از دست نمی‌دهید و در لیست انتظار باقی می‌مانند.

 به یاد داشته باشید، در صورتیکه شما Windows Update را فعال ننموده‌اید، هم اکنون زمان آن رسیده که این کار را انجام دهید. برای این کار می‌توانید به راحتی در صفحه کنترل پنل، Windows Update را یافته، اجرا و آن را فعال نمایید. این عمل به حیات و امنیت سیستم شما بستگی دارد، پس آن را پشت گوش نیاندازید.

 ‫‬به‌روزرسانی آسان نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سیستم

 Windows Udate می‌تواند ویندوز، آفیس و ویندوزلایو و شاید موارد دیگر مربوط به شرکت مایکروسافت را پوشش داده و به‌روزرسانی موفقی را برای آنها انجام دهد. اما این قابلیت در ویندوز، برای به‌روزرسانی برنامه‌های دیگری که در ویندوز نصب نموده‌اید‫، کاربردی ندارد. فایل‌هیپو (FileHippo - سایتی عالی برای دانلود آخرین نسخه از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویندوز)‬ ابزاری ضروری و رایگان برای ویندوز دارد، که نسخه نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سیستم شما را بی‌وقفه بررسی و با بانک اطلاعاتی عظیم خود تطبیق می‌دهد‫.‬ در صورتی که نسخه جدیدی برای یکی از برنامه‌های سیستم شما عرضه شده باشد، آن را اطلاع می‌دهد‫.‬ این نرم‌افزار کوچک در سمت راست نوار وظیفه ویندوز‬ قرار می‌گیرد‫.‬ همانطور که در تصویر زیر هم مشاهده می‌کنید، آیکون برنامه در چند حالت قرار می‌گیرد که نشان دهنده وضعیت نرم افزارهای شما است‫.‬

 یک بار که فایل‌هیپو سیستم شما را به طور کامل بررسی کرد، به شما اخطار می‌دهد که تعداد نرم‌افزارهایی که نیاز به به‌روزرسانی دارند، چند تا است. با کلیک بر روی این اخطار، صفحه‌ای از سایت فایل‌هیپو در مرورگر شما باز می‌شود و شما می‌توانید در آن صفحه به راحتی لیست برنامه‌های خود که نیاز به آپدیت دارند را مشاهده و آخرین نسخه آنها را از همان صفحه دانلود کنید.

 شما در تنظیمات برنامه می‌توانید مشخص کنید که کدام برنامه‌ها را بررسی کرده و از کدام یک چشم‌پوشی کند. برای مثال در صورتی که لازم باشد شما برای استفاده در کار خود نسخه‌ای خاص از یک برنامه را مورد استفاده قرار دهید، شاید نیازی به بررسی آن برای ارائه نسخه جدید وجود نداشته باشد. به همین منظور آن را استثناء می کنید. در بخش تنظیمات هم می‌توانید تعیین کنید که این برنامه به همراه بالا آمدن ویندوز به صورت خودکار اجرا شود یا نه.

این برنامه رایگان بوده و تنها ۲۰۰ کیلوبایت حجم دارد. همچنین حجم بسیار اندکی را در حال اجرا اشغال می‌کند. لازم است بدانید که فایل‌هیپو بهترین برنامه برای آگاهی از زمان به‌روزرسانی برنامه‌ها است. ضمناً سایت فایل‌هیپو یکی از بزرگترین منابع برای نسخه‌های قدیمی و جدید بسیاری از برنامه‌های ویندوزی است.

سایت فایل هیپو

‫‬نگاهی عمیق‌تر به امنیت سیستم و به‌روزرسانی آن

تا اینجا دو ابزار برای آپدیت ویندوز و نرم‌افزارهای ویندوزی به شما معرفی شد. فعال‌سازی Windows Update و استفاده از نرم‌افزار FileHippo کمک بزرگی به به‌روزرسانی خودکار و آسان ویندوز و نرم‌افزارهای آن می‌کند. اگر برای شما ‪جالب است که در مورد به‌روزرسانی ها بیشتر بدانید و تاریخچه‌ای از به‌روزرسانی‌هایی که انجام داده‌اید را مرور کنید، باید از نرم‌افزار سکونیا استفاده کنید.

برخلاف فایل‌هیپو که ارائه نسخه‌ی جدید نرم‌افزارها را به شما اطلاع می‌دهد، Secunai PSI بسته‌های به‌روزرسانی برنامه ها را به ترتیب اهمیت برایتان لیست می کند. برای مثال یک آپدیت کوچک در نرم‌افزار پیجین، به اندازه یک بسته‌ی به‌روزرسانی در اینترنت اکسپلورر اهمیت ندارد. پس زمانی‌که شما با استفاده از Secunia سیستم تان را اسکن می‌کنید، به شما اعلام می کند که کدام نرم‌افزار نیاز به آپدیت دارد، آخرین باری که نرم‌افزار مورد نظر آپدیت شده کی بوده و همچنین بسته‌ی به‌روزرسانی مورد نظر از  نظر کارکرد و امنیت تا چه اندازه  مهم و ضروری است.‬
Secunia همچنین نرم‌افزارهایی را که دیگر از طرف شرکت سازنده پشتیبانی نمی‌شوند و قابلیتی به آنها اضافه نخواهد شد، مشخص می‌کند.‬

 شما می‌توانید برای بررسی دقیق‌تر و حرفه‌ای‌ برنامه‌ها و آپدیت‌های انجام شده، از حالت Advanced این نرم‌افزار استفاده کنید. برای مثال در صورت استفاده از این حالت، همانند تصویر زیر، می‌توانید قسمتی از آپدیت‌های ضروری برای استفاده امن از اینترنت را مشاهده کنید.‬


به‌روز نگه داشتن ویندوز و نرم‌افزارهای جانبی که روی آن نصب می‌شوند، برای افزایش امنیت و بهره‌وری از قابلیت‌های جدید برنامه‌ها است، که متأسفانه اکثر مردم از آن غفلت می‌کنند. اما با روشن کردن Windows Update و استفاده از نرم‌افزار فایل‌هیپو و یا Secunia PSI، کامپیوتر خود را به نوعی بیمه می‌کنید تا کمتر هکری توان و جرأت نزدیک شدن به آن را داشته باشد.

 
وقتی ظرفیت هارد کم است


 

وقتی ظرفیت هارد کم است
 


تا چند سال پیش وقتی كاربران مبتدی می‌خواستند ظرفیت یك هارد‌دیسك را مورد سنجش قرار دهند با تعدادی سی‌دی یا دی‌وی‌دی قابل كپی در آنها این مقدار را تشخیص می‌دادند؛ اما این روزها آنقدر ظرفیت هارد‌دیسك‌ها افزایش یافته است كه كسی به تمام‌شدن ظرفیت هارد فكر نمی‌كند، چه برسد به این‌كه آن را با تعداد سی‌دی بسنجد!

با این حال كاربرانی هم وجود دارند كه در عرض كمتر از یك ماه ظرفیت یك هارد یك ترابایتی را با انبوهی از نرم‌افزارها، فیلم‌ها و... اشغال كرده و با كمبود فضای خالی مواجه می‌شوند! گاهی اوقات نیز كاربران حواسشان به این كمبود فضا نیست و در این شرایط است كه ویندوز به‌طور خودكار پیغامی را مبنی بر كم‌بودن ظرفیت درایو مورد نظر به ‌نمایش درمی‌آورد.

نمایش این پیغام بسیار مفید است؛ اما در بسیاری از موارد نمایش این پیغام برای یك‌بار كافی است و دفعات بعدی كه تكرار می‌شود موجب آزار كاربران می‌شود. اگر شما هم از جمله كاربرانی هستید كه ترجیح می‌دهید این پیغام را مشاهده نكنید و خودتان كنترل ظرفیت هارد‌دیسك را به عهده می‌گیرید، می‌توانید با استفاده از ترفند زیر نمایش این پیغام را غیرفعال كنید:

1 ـ روی گوی استارت كلیك كرده و در كادر جستجو عبارت regedit را وارد كنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود. (در ویندوز اكس‌پی ‌باید از ابزار Run كمك بگیرید)‌

2 ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال كنید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\
Windows\CurrentVersion\Policies\ Explorer

3 ـ در ستون سمت چپ روی گزینه Explorer لیك راست كرده و از منوی New گزینه DWORD (32bit) Value را انتخاب كنید.

4 ـ نام NoLowDiskSpaceChecks را به گزینه جدید اختصاص دهید و پس از آن از سمت راست روی آن دوبار كلیك كنید.

5 ـ در پنجره به‌نمایش درآمده مقدار كلید جدید را از صفر به یك تغییر دهید و با كلیك روی OK تغییرات را ذخیره كنید.

6 ـ در نهایت رایانه را یك‌بار راه‌اندازی مجدد كنید و مطمئن باشید چنانچه تمام مراحل را بدرستی انجام داده باشید، هیچ‌گاه پیغام هشدار كمبود ظرفیت در درایوهای هارد‌دیسك را مشاهده نخواهید كرد!


برچسب:زاهكار, محمدرضا,

|
 
چگونه امتیاز سایت خود را در گوگل افزایش دهيم

اینگونه امتیاز سایت خود را در گوگل افزایش دهید
 


 
در شرایطی که میلیون ها سایت و وبلاگ در اینترنت بر سر تصاحب جایگاه بالاتر در بین نتایج جست و جوگرها رقابت و مبارزه می کنند ، کسب رتبه در موتورهای جست و جو کار سخت و دشواری است و کسانی در این میان توفیق به دست می آورند که بر نحوه عملکرد موتورهای جست و جو آگاه باشند و خود را با اصول مورد نظر جست و جو گرها سازگار کنند .

معیار گوگل برای این ارزیابی یا «رنکینگ»، لینک ها، اسم ها و اعتبار شما نزد دیگر صفحات اینترنت می باشد و بر اساس نمره یا رنک(RANK)  مخاطبانتان و تعداد آنان، اهمیت شما را مشخص می کند. این ارزیابی ثابت نمی باشد، در واقع گوگل هر چند ماه یک بار در اینترنت جستجو (SURF) می کند و رنک صفحات را کم و زیاد می کند.

سایت ها و وبلاگ ها پیج رنک های مختلفی دارند. معتبرترین سایت‌های اینترنتی اعم از گوگل، یاهو، بی بی سی، W3.ORG، نیویورک تایمز، MSN، بلاگر و چندین و چند سایت دولتی و غیر دولتی دیگر دارای نمره 9 یا 10 می باشند که دارنده بیشترین رنک پیج در اینترنت می باشند.

PAGE RANK چه کاربردی دارد؟

اینکه PAGE RANK  به چه دردی می خورد !! ساده است ، رتبه بندی گوگل بر صورت می‌گیرد.

سوال این است ، پس از یک درخواست کلمه کلیدی از گوگل ، آدرس وب سایت‌ها و صفحات دیگر چگونه نمایش داده می شود، جواب راهگشا است ، براساس PAGE RANK یا رتبه هر صفحه اینترنتی که شامل نتیجه جستجو می شود.

فرض کنید صفحهA دارای رنک2، صفحه B عدد 6 و C نمره 4 را داراست ، کلمه یزد در تمام صفحات بعنوان کلمه کلیدی لحاظ شده است

یک کاربر کلمه یزد را جستجو می کند در میان آدرس صفحات یافته شده صفحات A, B , C لحاظ می شود اما گوگل ابتدا B بعد صفحه C و در نهایت A را نمایش می دهد ، پس رنک گوگل در جستجو ها حرف اول را می‌زند.


برچسب:زاهكار, محمدرضا,

|
 
آموزش قفل کردن کیبرد کامپیوتر و چند آموزش ديگر

در برخی مواقع کامپیوتر را روشن می گذارید و ممکن است کودکی یا بزرگسالی به سراغ کامپیوتر شما بیاید و بخواهد کمی در آن جستجو کند! برای اینکه از این کار به صورتی ساده جلوگیری کنید کافیست مراحل زیر را انجام دهید:


1- کلید shift سمت راست کيبورد را به مدت 10 ثانيه نگه دارید.

2- منتظر شوید تا پیغامی ظاهر شود.سپس کلید ok را انتخاب کنید اکنون کیبورد به طور موقت از کار افتاده است.

3- برای راه اندازی مجدد کيبورد در کنار ساعت ویندوز جایی که زمان را به شما نمایش می دهد  یک آیکن شبیه ساعت نمايان می شود که با دوبار کليک کردن روی آن پنجره ای باز می شود.

4- از داخل این پنجره تیک گزینه Use Filter keys را بردارید و در نهایت کلید ok را بزنید.

----------------------------------------------------------------------------------

نرم افزارهای زیادی برای تست سلامتی ویندوز وجود دارند که بعد از تست سیستم اطلاعات دقیقی از سلامتی ویندوز به کاربر میدهند اما شاید ندانید که خود ویندوز 7 این قابلیت را در خود گنجانده و نیاز به نرم افزار های جانبی نیست. در این آموزش نحوه تست سلامتی ویندوز 7

در باکس جستوجوی استارت عبارت "perfmon /report" را تایپ کنید ( بعد از perfmon یک فاصله بدین و سپس / را بزنید ).

در این صفحه بعد از 60 ثانیه اطلاعاتی دقیق از سلامتی ویندوز به شما ارائه خواهد شد.

توجه داشته باشید اگر که روی سیستم خودتون ضد ویروس نصب هستش و در قسمت اطلاعاتی که به شما داده شده نوشته ضد ویروس نصب نیست برای حل این مشکل باید سیستم خود را آپدیت کنید.

-------------------------------------------------------------

هنگام کپی فایلها بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی از جمله کول دیسک ها و هاردهای اکسترنال ، چقدر منتظر پایان عملیات می‌مانید ؟

به نظر شما آیا برای بالا بردن سرعت انتقال فایلها بر روی USB راهی وجود دارد ؟

در این مطلب به معرفی یک ترفند خواهیم پرداخت که با استفاده از آن قادرید در ویندوز7 و ویندوز سرور 2008 سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی به صورت فوق العاده و شگفت انگیز افزایش دهید!

نها کافی است یک فایل آپدیت 350 کیلوبایتی ارائه شده از سوی مایکروسافت را نصب و تنظیماتی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را انجام دهید و افزایش سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف کول دیسک ها و حافظه های جانبی به صورت محسوس مشاهده کنید !

 

همانطور که قبلا اشاره شد این ترفند تنها مخصوص ویندوز 7 و یا ویندوز سرور 2008 می‌باشد .

برای شروع لازم است تا یک فایل Update را از سایت مایکروسافت دریافت کنید .

1- با مراجعه به این صفحه می‌توانید فایل مورد نیاز خود را دریافت کنید . حجم فایل حدود 350 کیلوبایت
راهنما( با توجه به اینکه ویندوز فعلی شما 32 بیتی یا 64بیتی است یکی از فایلها را برای دریافت انتخاب کنید و سپس یک ایمیل معتبر را در فرم مربوطه وارد کنید و فرم را تایید کنید . لینک دریافت به پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد)

2- بعد از دریافت فایل ، آن را بر روی ویندوز خود نصب کنید ، پس از اتمام نصب رایانه خود را Restart کنید.

3- حالا در کادر Run ویندوز عبارت regedit را تایپ کنید تا وارد رجیستری ویندوز شوید.

4- حالا به مسیر زیر بروید :

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlusbstor

5- یک subkey با نام VVVVPPPP (در صورت عدم وجود ) بسازید و با کلیک راست در پنل سمت راست و انتخاب گزینه New و سپس گزینه DWORD Value را انتخاب کرده و نام MaximumTransferLength را برای آن برگزینید .

6- با دوبار کلیک بر روی MaximumTransferLength پنجره کوچکی باز خواهد شد که می‌بایست مقدار 2097120 را در کادرValue date وارد کنید :

7- کار تمام است ! حالا فقط می‌بایست یکبار دیگر رایانه خود را Restart‌ کنید .

تصاویر زیر انجام عملیات کپی یک فایل حجیم را قبل و بعد از انجام این تنظیمات نمایش میدهد :

قبل از نصب آپدیت و تنظیمات :

بعد از نصب آپدیت و تنظیمات :

همانطور که مشاهده میشود ، سرعت انجام عمل انتقال داده ها در این کول دیسک بیش از 100% افزایش داشته است !

این عملیات بر روی تمامی کول دیسک ها و حافظه های جانبی قابل اجرا است و بسته به نوع و مدل کول دیسک شما ، افزایش سرعت متفاوت خواهد بود.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------

راهنمای تصویری ساخت کانکشن ADSL در ویندوز

۱- از منوی Start گزینه Connect to را انتخاب نموده و از زیر منوی نمایش داده شده گزینه Show all Connections را

انتخاب نمائید. شکل ۱

** در صورت کلاسیک بودن تنظیمات ویندوز برای دسترسی به Network Connections از منوی Start گزینه Setting را انتخاب و بر روی گزینه Network Connections راست کلیک کنید و گزینه Open را انتخاب کنید.


۲ – سپس ازسمت چپ پنجره نمایش داده شده گزینه Create a New Connection را انتخاب نمائید.

۳- و پس از نمایش صفحه زیر دکمه Next را جهت ادامه کارفشار دهید.

4 - از صفحه نمایش داده شده گزینه مشخص شده را انتخاب نموده و دکمه Next را فشار دهید.

۵- - از پنجره نمایش داده شده گزینه انتخاب شده را انتخاب نمائید و دکمه Next را فشار دهید.

۶-- از پنجره نحوه اتصال گزینه انتخاب شده را انتخاب نمائید و دکمه Next را فشار دهید.

۷- - سپس در پنجره نمایش داده شده نام را وارد نمائید و دکمه Next را فشار دهید

8 - در پنجره ظاهر شده زیر نام کاربری، رمز عبور و تکرار رمز عبور را وارد نمائید و دکمه Next را فشار دهید.

9- و در پایان دکمه Finish را فشار دهید.

۱۰- در پایان مراحل آیکون زیر به پنچره شما Network Connections شما اضافه میشود.

 

 
نجات ويندوز 7 در كمترين زمان

بدترین اتفاق ممکن برای یک کاربر این است که روزی کامپیوترش را روشن کند و متوجه شود ویندوز بالا نمی آید. اگر تنها یک بار این اتفاق را تجربه کرده باشید حتماً می دانید که چقدر وحشتناک و مایوس کننده است؛ کاربر تمام اطلاعات مربوط به ویندوز را از دست می دهد و باید دوره ای خسته کننده و تکراری را طی کند تا به حالت اولیه باز گردد. اما خوشبختانه یک راه حل ساده وجود دارد که شاید خیلی ها از آن غافل باشند.
استفاده از گزینه ریپیر ( Repair ) در دی وی دی نصب ویندوز ۷ . اما اگر به چنین امکانی دسترسی ندارید هنوز هم راه نجات دیگری وجود دارد اگر قبل از بروز بحران به فکر راه چاره باشید. اگر به مطالب این مطلب دقت کنید می توانید براحتی یک سی دی نجات ویندوز ۷ تهیه کنید تا در زمان بروز مشکل براحتی ویندوز خود را بازیابی کنید. البته بهتر است به آدرس « www.macrium.com/reflectfree.aspx » مراجعه کرده یک کپی از ابزار macrium reflectfree تهیه کنید تا بتوانید از امکانات شبیه سازی آن استفاده کنید.
گام اول :
از منوی استارت به بخش کنترل پنل بروید. اگر گزینه view by در حالت Category است روی تیرک کلیک کنید و گزینه Large icons را انتخاب کنید تا تمام بخش های کنترل پنل را روی صفحه داشته باشید. بخش Backup and Restore را پیدا کنید و با دوبار کلیلک چپ وارد شوید.
گام دوم :
روی گزینه Createa system repair disk در نوار سمت چپ کلیک کنید تا ابزار ۲-مورد نظر اجرا شود. اگر این گزینه را پیدا نکردید باید به منوی استارت رفته عبارت recdisc را تایپ کنید تا ابزار مورد نظر را پیدا کرده، فعال کنید.
گام سوم :
یک سی دی یا دی وی دی خالی وارد درایور مربوط کرده روی تیرک کناری برنامه در بخش Create system repair disk کلیک کنید تا درایور مربوطه را انتخاب کنید.
گام چهارم :
روی کلید Createa disk کلیک کنید تا سیستم، فایل های لازم را روی دی وی دی کپی کند. این مرحله به سرعت انجام می شود. سپس باید نام Repair disk Windows 7 را برای دی وی دی خود انتخاب کنید.
گام پنجم :
حالا باید دی وی دی نجاتی که تهیه کرده اید را تست کنید . در ابتدا کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید و با ایجاد تغییر در بخش BIOS setup سیستم را به گونه ای تنظیم کنید که هنگام بارگذاری از روی دی وی دی بوت شود. برای اجرای این عملیات معمولاً باید وقتی کامپیوتر در حال بوت شدن است کلید F8 را نگه دارید .
گام ششم :
در این مرحله پیامی روی صفحه نقش می بندد که از شما می خواهد با فشار دادن یکی از کلیدهای کیبورد، روند بوت از روی دی وی دی را آغاز کنید. حالا باید گزینه(Windows Setup ( EMS Enabled را از منو انتخاب کنید.
گام هفتم :
پس از انتخاب زبان کیبورد روی گزینه Next کلیلک کنید. در این قسمت باید نوع نصب ویندوز را انتخاب کرده دوباره روی گزینه Next کلیک کنید. اگر ویدوز کامپیوتر شما از دست رفت می توانید با استفاده از این دی وی دی و انتخاب گزینه Startup Repair به طور اتوماتیک ویندوز کامپیوتر خود را بازیابی کنید.

برچسب:آموزش , محمدرضا,

|
 
مشاهده شماره سریال ویندوز در هنگام نصب ویندوز

مشاهده شماره سریال ویندوز در هنگام نصب ویندوز

شاید تاحالا براتون این اتفاق افتاده باشه که در حال نصب ویندوز هستید و به مرحله وارد کردن سریال ویندوز میرسید ، وتازه متوجه میشید که سریال رو جایی یادداشت نکردید!!!
امیدوارم این ترفند براتون چاره ساز باشه؛
شرح کلی:

پس از عبور از مراحل اولیه و انتخاب درایوها و رستارت سیستم ، دو کلید Shift و F10 را به شکل همزمان وارد نمایید.

خواهید دید که وارد محیط CMD خواهید شد.
حال عبارت taskmgr را وارد کرده و Enter بزنید.
پنجره ای مشابه با Task Manager موجود در ویندوز باز خواهد شد.
سپس از منوی File گزینه New Task Run را انتخاب کنید.
اکنون بر روی Browse کلیک کنید.

حالا به راحتی به مسیر سی دی ویندوزتان بروید و فایل سریال ویندوزتان را باز کنید و جایی یاد داشت نمایید

لطفا نظرتون رو بديد ممنون

برچسب:آموزش , علي,

|
 
روشهای بهینه سازی وافزايش سرعت اتصال به اينترنت ADSL

دستكاري خطوط اينترنت ‌(Broadband Speed Tweaks)‌ به مجموعه‌اي اقداماتي گفته مي‌شود كه براي بهبود كارايي خطوط اينترنت كابلي و خطوط اينترنت پرسرعت ‌(DSL)‌ استفاده مي‌شود. كاربران خانگي مشتاق افزايش سرعت و كارايي خطوط، دستكاري كابل و ‌DSL‌ را از سال‌ها پيش آغاز كردند. ‌

متداول‌ترين روش‌هاي دستكاري خطوط اينترنت، عبارتند از تنظيم پارامتر‌هاي مختلف پروتكل شبكه ‌TCP/IP‌. رجيستري ويندوز، مقادير پيش فرض پارامتر‌هاي ‌TCP/IP‌ را ذخيره مي‌كند. با استفاده از يك ويرايشگر رجيستر يا ابزاري به نام ‌TCP Optimizer‌ مي‌توان برخي از مقادير پيش فرض را تغيير داد. سيستم‌عامل‌هاي ديگر مانند لينوكس و ‌Mac OS X‌ مكانيسم‌هاي جايگزيني را براي تنظيم پارامترهاي ‌TCP/IP‌ فراهم مي‌كنند. روش‌هاي معمول ديگري براي تغيير تنظيمات جستجوگر وب وجود دارد. به عنوان مثال اجتناب از بارگذاري تصاوير بزرگ كه پهناي باند شبكه را ذخيره مي‌كند زيرا اين پهناي باند را مي‌توان براي بارگذاري سريعتر داده‌هاي ديگر استفاده كرد.

روش ديگري كه كمتر از دو روش متداول است، تغيير تنظيمات مودم‌ها و مسيرياب‌ها ‌(router)‌ است. از امتيازات اين روش اين است كه با ايجاد تغيير در تنظيمات سيستم مسيرياب، مي‌توان همه رايانه‌هاي متصل به آن شبكه را پشتيباني كرد. در گذشته انجام اين نوع تغييرات تنها در اختيار مدير شبكه بود و براي هر رايانه به طور مستقل انجام مي‌شد. امروزه نرم‌افزار‌هاي متعددي وجود دارند كه دستكاري خطوط را به طور خودكار انجام مي دهند و بر آنها نظارت مي‌كنند.

نرم‌افزارهايي كه ما آنها را به عنوان شتاب‌دهنده بارگذاري در اينترنت (Internet Download Accelerators)‌ مي‌شناسيم، نرم‌افزارهايي هستند كه به طور خودكار تنظيمات سيستم را تغيير داده و به اين ترتيب سرعت سيستم را افزايش مي‌دهند. نصب و اجراي يك برنامه شتاب‌دهنده به طور خودكار تنظيمات رجيستري، جستجوگر وب و ديگر تنظيمات را تغيير مي‌دهد. برنامه‌هاي كاربردي پيچيده‌تر اطلاعات مربوط به رايانه و شبكه مرتبط با آن را جمع‌آوري كرده و تغييرات لازم را به نحوي هوشمندانه اعمال مي‌كنند كه حداكثر كارايي را به ايجاد مي‌كنند.

از مهمترين برنامه‌هاي شتاب‌دهنده سودمند براي شبكه‌هاي ‌broadband‌ مي‌توان به ‌Download Accelerator Plus‌، ‌Google Web Accelerator‌، ‌Netfury‌ و ‌ONSPEED‌ اشاره كرد.

تغيير تنظيمات سيستم در صورتي كه به شيوه صحيحي انجام نشود، مي‌تواند شبكه را از كار بيندازد. بهترين شيوه براي انجام اين كار، استفاده از يك برنامه شتاب‌دهنده وب به‌جاي انجام تغييرات مستقيم و دستي است

برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
اتنخاب يك كامپيوتر خوب

چند توصیه برای خرید کامپیوترخانگی یا سیستم خانگی

 


چگونه یک کامپیوتر خوب برای خرید انتخاب کنیم؟ 

 

 

 

 

 

معیارهای خرید یک سیستم کامپیوتری خانگي

 

امروزه با توجه به گوناگونی و تنوع قطعات ساخته شده کامپیوتر اغلب مردم در انتخاب یک سیستم خانگی خوب دچار مشکل یا خطا میشوند یا احساس میکنند سیستمی که خرید کرده اند با میزان پولی که پرداخت شده است سازگاری ندارد یا بعد از مدتی کوتاه سیستم آنها کارایی لازم را ندارد و باید یا هزینه گزافی بابت آپگرید پرداخت نمایند یا دوباره هزینه خرید مجدد پرداخت کنند پس قبل از خرید سیستم لازم است کمی اطلاعات داشته باشیم تا با دقت هر چه تمام یک سیستم خانگی مطمئن انتخاب کنیم.در اینجا با توجه به اطلاعاتی که اینجانب دارم امیدوارم بتوانم با تجربه خود به شما کمک کنم که بتوانید یک سیستم خوب انتخاب نمایید.

1- اولین گام شناختن و انتخاب  سی پی یوCPU است اولین نسل سی پی یو سلرون بود بعد دوال کور وارد بازار شد بعدش کورتودو(سی پی یوهای دوهسته ای) و الان آی تریI3 آی فایوI5 و آی سونI7 که قویترین سی پی یو است سعی کنید مارک سی پی یو اینتل INTELباشد و کش آن هم بالا(3 مگ به بالا خوبه) باشد و بین سه مدل I3یاI5 یا I7 باشد. 

 

 

 

 

 

2- گام بعدی انتخاب یک رم RAMمناسب با حافظه سی پی یو میباشد سعی کنید حافظه رمتان بین 3 گیگابایت تا 6 گیگابایت باشد و اگر یک گیم باز حرفه ای هستید بین 4 الی 6 باشد.

 

 

 

 

3- گام بعدی و یکی از مهمترین قطعات یک کامپیوتر کارت گرافیکVGA هست که باید خیلی دقت کنید علاوه بر خریدن یک مارک خوب دقت کنید وقتی فروشندگان بشما میگویند کارت گرافیک دو گیگابایت ببینید مموری یا حافظه اصلی کارت گرافیک دو گیگ میباشد یا تا دو گیگ شیر میکند؟؟؟(نکته که اغلب موقع خرید دقت نمیکنند و کلاه سرشان میرود!!)مارکهای خوب کارت گرافیک جی فورسGEFORCE یا نیوادا یا ای تی ایATI میباشد اینتل INTELهم بدک نیست.اگر گیم باز هستید یک کارت گرافیک از یک گیگ تا 2 گیگ بدون شیرShare بخرید.

 

4- گام بعدی میزان حافظه هارد دیسک HDDمیباشد دقت کنید کابل ساتا به آن وصل باشد و اگر عادت دارید برنامه زیاد نصب میکنید و اطلاعات مثل فیلم و عکس زیاد نگه میدارید هاردی بین 500 گیگابایت تا 1 ترابایت تهیه کنید. 

 

 

 

 

 

5- نکته بعدی خریدن یک پاور Powerخوب برای سیستم تان میباشد

 

 

 

 

6-  در انتخاب مادربورد هم دقت کنید مادربوردهای گیگابایت بدک نیستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

7- در ضمن سعی کنید بجای استفاده از LCD یک LED تهیه نمایید چون هم شفافیت تصویر بالاتری دارد و هم برق کمتری مصرف میکند هم از ضخامت کمتری نسبت به ال سی دی برخوردار است و هم عمر بیشتری دارد البته کمی گرانتر میباشد اما ارزشش را دارد.

 

 

 

 

 

8- توصیه میشود کارت گرافیکی انتخاب کنید که بازیهای فول اچ دی Full HD را ساپورت کند واگر تصمیم دارید از دنیای گیم عقب نمانید یک کارت گرافیک که از بازیهای سه بعدی 3D ساپورت میکند انتخاب کنید که البته با این وضعیت سیستمی که انتخاب میکنید قیمتش بالا میرود.

 

 کیبورد و ماوس و اسپیکر و دی وی دی رایتر به دلخواه انتخاب کنید.

حتماً یک صندلی و میز خوب تهیه کنید تا دچار کمردرد و گردن درد نشوید!!!!

 

 

 

ن     کته دیگر اینکه بعلت کاربرد بیشتر سیستم عامل های 64 بیتی دقت نمایید کارت گرافیکتان از ویندوز 64 بیتی پشتیبانی کند.

 

 اگر برای خرید به سوال یا مشکلی برخوردید میتوانید برای همین پست کامنت بگذارید در اسرع وقت به سوالات شما بازدیدکننده محترم پاسخ مناسب داده میشود.


 

 

یک سیستم پیشنهادی:

 

 

 


 

 

 

CPU                      I3~I7 INTEL MARK(FOR GAME>=I5)

 

 

 


 

 

 

 

RAM                     3~6   GIGABAYTE(FOR GAME>=4)

 

 

 

 

 

 

 

 

VGA                     1 GIGABAYTE TO 2 UPGRADE(WITHOUT SHARE)

 

 

 

 

 

HDD                     500~1024 GIGABAYTE

 

LED                     17~19 FULL HD  

 

 

MOTHERBOARD     GIGABAYTE  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 -------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

چگونه یک کارت گرافیک مناسب برای کامپیوترمان انتخاب کنیم؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پردازنده گرافیکی کامپیوتر شما خود یکی از بخش های مهم سیستم است و تاثیر زیادی بر عملکرد کلی سیستم شما می گذارد. در حالی که کارت گرافیک های یکپارچه در بیشتر کامپیوترها یافت می شوند، امکان انجام وظایف معمول و همچنین تماشای بعضی از ویدئوها و فیلم ها را به شما می دهد. اما اگر شما بخواهید که بر روی سیستم، Game های ۳ بعدی بازی کنید و یا فیلم های HD را با بالاترین کیفیت تماشا کنید، به یک کارت گرافیک اختصاصی نیاز خواهید داشت.

 

 

 

 

انتخاب کارت گرافیک برای کامپیوتر آن قدرها هم که فکر می کنید آسان نیست. برای انتخاب تعداد زیادی گزینه وجود دارند؛ از کارت گرافیک های کوچک و کم هزینه با قیمت زیر ۴۰ دلار گرفته تا کارت گرافیک های قدرتمند و حرفه ای با قیمت بالای ۶۰۰ دلار. اگر شما کارت گرافیکی انتخاب کنید که به اندازه کافی برای نیازهای شما سریع نباشد، مطمئنا از آن راضی نخواهید بود؛ اما اگر کارت گرافیکی انتخاب کنید که بسیار سریع است باید هزینه بالاتری برای آن بپردازید.

 

 

 

 

انتظار شما از کارت گرافیک چیست؟

 

 

 

 

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که اگر شما   مایلید که یک کارت گرافیک برای کامپیوتر خود بخرید، از آن چه انتظاراتی دارید و می خواهید کدام یک از نیازهای شما را برطرف کند. ۲ کار اصلی که باید کارت گرافیک ها به بهترین شکل آن ها را انجام دهند، پخش فیلم (شامل فیلم های HD) و نمایش بازی ها هستند.

 

 

پخش فیلم ها برای کارت گرافیک آسان تر از مورد دیگر است. اگر شما فقط می خواهید یک کارت گرافیک برای این کار بخرید، خیلی نیاز به یک مدل حرفه ای ندارید، می توانید از شتاب دهنده های پردازشگرگرافیکی (GPU Video Acceleration) استفاده کنید و لازم نیست که یک کارت گرافیک گران قیمت بخرید. انواع مدل های کارت های گرافیک مخصوص پخش فیلم ها، در مقاله MakeUseOf درباره “

چگونگی پخش یکنواخت و راحتر ویدئوها در کامپیوتر

 

” توضیح داده شده است.  

 

 

با این حال اگر شما یک Gamer یا بازی خور هم هستید، پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید. برای بازی کردن با کامپیوتر، شما باید یک کارت گرافیک گران قیمت تر و پیچیده تر بخرید. همچنین لازم است چند چیز دیگر را در این رابطه که مخصوص این کار است را در نظر بگیرید.  

 

 

اهمیت رزولیشن (وضوح نمایش)

 

 

 

 

یک بازی که با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می شود، در واقع از کارت گرافیک می خواهد که برای اجرای بازی، ۳۰ تصویر را در هر ثانیه تولید کند. این یک کار دشوار است و با افزایش اندازه تصاویر (که با واحد پیکسل اندازه گیری می شود)، این کار سخت تر هم خواهد شد.  

 

 

 

 

برای مثال اگر شما ۲ مانیتور داشته باشید : یک مانیتور ۲۰ اینچ با رزولیشن (وضوح نمایش) ۱۶۰۰×۹۰۰ و یک مانیتور ۲۳ اینچ با رزولیشن ۱۰۸۰p. بعضی از جزئیات یک بازی مشابه، با یک رزولیشن واحد در مانیتور ۲۳ اینچ ۱۰۸۰p بدتر نمایش داده می شود. دلیل این موضوع این است که اندازه صفحه نمایش از اندازه تصاویری که کارت گرافیک در هر ثانیه باید تولید کند، بزرگتر است .

 

در نتیجه اندازه مانیتور کامپیوتر شما می تواند در انتخاب مدل کارت گرافیکی که باید بخرید، تاثیر گذار باشد. اگر شما یک مانیتور ۲۰ اینچ یا کوچکتر دارید، باید خوشحال باشید که می توانید یک کارت گرافیک با حدود قیمت ۱۰۰ دلار بخرید. اما اگر شما یک مانیتور ۳۰ اینچ بزرگ دارید، لازم است که یک کارت گرافیک رده بالاتر که از وضوح نمایش بالاتر پشتیبانی می کند، خریداری نمایید.

 

 

البته شما مجبور نیستید که بر روی رزولیشن اصلی مانیتور خود فقط بازی کنید، اما نمایش بازی ها در رزولیشن های غیر اصلی در یک مانیتور LCD، معمولا نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت.  

 

 

رم – مانند یک لوله کش!!

 

رم ها بخشی جزئی هستند که در تمام کارت گرافیک ها یافت می شوند و عملکردی تعریف پذیر دارند. این موضوع معمولا این فکر را در ذهن یک فرد ناوارد ایجاد می کند که کارت گرافیکی که تعداد بیشتری رم داشته باشد، سریعتر از مدل دیگر با تعداد رم های کمتر است. ای کاش مسئله رم ساده بود؛ اما نیست.

 

 

   

 

 

 

 

باید رم های کارت گرافیک را مانند لوله تصور کنید که فریم های تولید شده مانند آب برای نمایش داده شدن به شما در آن فرستاده می شوند. پردازنده گرافیکی (GPU) درون کارت گرافیک شما مانند یک پمپ است و به تنهایی مقدار آبی را که در لوله قرار می گیرد را معین می کند. تا زمانی که مقدار آبی که در حال پمپاژ است از ظرفیت لوله شما تجاوز نکرده، وضعیت خوب است؛ اگر چه شما سود زیادی با داشتن لوله های بزرگ تر به شما نخواهد رسید.  

 

 

 

 

 

اگر پمپ آب بیشتری در لوله بفرستد، لوله می تواند آن را تحمل کند؛ اما با این حال مشکلاتی می تواند رخ دهد. ممکن است آب برگشت داده شود یا احتمال دارد لوله بترکد و باعث متوقف شدن کلی جریان آب شود.  

 

 

 

 

 

یک وضوح تصویر بالاتر، مطمئنا حافظه بیشتری را برای استفاده می طلبد. برای مثال اگر شما با یک کارت گرافیک با حافظه رم ۵۱۲ مگابایت و بر روی یک مانیتور با رزولیشن ۱۶۰۰×۹۰۰، بازی می کنید یا فیلم تماشا می کنید، نباید مشکلی داشته باشید. در این حالت آب وارد شده در لوله از ظرفیت لوله تجاوز نمی کند. اگر شما مقدار رزولیشن را تا ۱۰۸۰p افزایش دهید، ممکن است بازی که در حال امتحان آن هستید، آهسته تر اجرا شود؛ چون شما مقدار بیش از حدی جریانی که لوله می تواند حمل کند را وارد آن کرده اید.  

 

 

آنچه را که مربوط به سرعت کلاک (Clock Speed)‏ CPU ها است را فراموش کنید

 

 

کارت های گرافیکی مانند اکثر قطعات کامپیوتر در

سرعت کلاک (Clock Speed)

 

خاصی اجرا می شوند (سرعت کلاک مقیاسی است از اینکه قطعات کامپیوتر محاسبات و عملیات های اصلی را با چه سرعتی انجام می دهد) یا پردازنده ای که بر روی کارت گرافیک شما وجود دارد بر روی سرعت کلاک خاصی اجرا می شود. سرعت کلاک به تعیین میزان عملکرد پردازنده گرافیکی شما (GPU) کمک می کند. اگر شما یک پردازنده گرافیک واحد را در اختیار داشته باشید و سرعت کلاک آن را افزایش دهید، عملکرد آن نیز سریعتر خواهد شد.

 

 

 

با این حال، سرعت کلاک یک راه خطرناک (یا شاید هم وحشتناک!!) برای تعیین این است که یک کارت گرافیک چقدر می تواند سریع باشد!! چرا؟ چون پردازش های گرافیکی بسیار زیاد و گسترده هستند. برای مثال یک کارت گرافیک Nvidia GTX 480، دارای ۴۸۰ هسته پردازشگر می باشد که در قالب ۱۵ گروه چند هسته ای جریان دار، دسته بندی شده اند. با استناد از این موضوع نمی توان گفت که “سرعت کلاک وسیله ای برای تعیین عملکرد کارت گرافیک است”؛ مگر وقتی که کارت های گرافیکی که دقیقا از یک       پردازنده گرافیکی (GPU) مشابه استفاده می کنند را مقایسه کنید.  

 

 

نتیجه  

 

 

مطمئنا انتخاب بهترین کارت گرافیک کار دشواری است؛ اما دانستن مسائل گفته می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند. به یاد داشته باشید که رزولیشن (وضوح صفحه نمایش) یک فاکتور عمده و تاثیر گذار در نمایش و عملکرد بهتر بازی ها در کامپیوتر می باشد. اگر شما می خواهید که Game ها را بالاترین وضوح نمایش بازی کنید، به یک کارت گرافیک با پردازنده گرافیکی (GPU) سریع و با تعداد زیادی رم نیاز خواهید داشت. اگر شما در وضوح های نمایش بالا، بازی نمی کنید، می توانید پول خود را با خرید یک مدل دیگر که مقداری ضعیف تر است و رم های کمتری دارد، ذخیره کنید.

 

 

من همچنین به شدت پیشنهاد می کنم که یک نمودار مربوط به عملکرد کارت های گرافیکی را مشاهده کنید تا ببینید چه مدل هایی از کارت های گرافیکی به عنوان سریعترین ها شناخته می شوند. به نظر من

نمودار عملکرد سخت افزاری Tom’s

 

، بهترین منبع برای این اطلاعات است

 


-------------------------------------------------------------------------------------------------

 


 همانطور که در مقاله قبلی بیان شد یکی از مهم ترین اجزای سخت افزاری هارد دیسک   است.ظرفیت هارد دیسک کاملا باتوجه به نوع کار شما ومیزان نیاز شما به ذخیره سازی داده ها انتخاب می شود .

 

 

 

 

 

در این مقاله به بحث پیرامون مطالب زیر می پردازیم:
ظرفیت هارد دیسک
دوهارد به جای یک هارد؟
سرعت هارد دیسک :
SERIAL ATA و IDE

 

 

 

 

تفاوت هارد دیسکهای SATA و IDE
SEEK TIME
اینترفیس
حافظه موقت (بافر)
تراکم ناحیه ای یا AREA DENSITY
صدا ومیزان گرما هارد دیسک
قیمت هارد دیسک ها
 

 

 

بهترین ظرفیت هارد دیسک ها ظرفیت بالای ۶۰ یا ۸۰ گیگابایت می باشد و بهترین سرعت هم ۷۲۰۰ دور دقیه (RPM) می باشد.هارد دیسک هایی که حداقل هشت مگا بایت حافظه نهان (CACH) دارند از کیفیت مطلوبی برخوردارند.هارد دیسک هایی که مدتی است وارد بازار شده اند و بر اساس استاندارد Serial ATA ساخته شده اند مدیریت راحت تری دارند و غالبا در سیستم های جدید نصب می شوند.
در کنار سایر ویژگی های هارد دیسک دو مشخصه بسیار مهم است که می توانید با در نظر گرفتن این مشخصات هارد مناسبی را انتخاب کنید .
این دو مشخصه عبارتند از :
۱٫ ظرفیت
۲٫ سرعت
 

 

 

 

 

 

ظرفیت هارد دیسک :
امروزه ظرفیت هارد دیسک ها بر اساس گیگابایت سنجیده می شود هر چه این عدد بیشتر باشد شما فضای بیشتری برای استفاده دارید و با اطمینان خاطر بیشتری به ذخیره سازی داده های خود می پپردازید البته پس از فر مت کردن (low level format و high level format )هارد دیسک
کمی ظرفیت کمتر نشان داده می شود. کسانی که در انجام امور گرافیکی و تهیه و تدوین فیلم هستند دغدغه بیشتری برای داشتن فضای زیاد دارند .
 

 

 

دوهارد به جای یک هارد؟
یک نکته پیرامون ظرفیت هارد دیسک ها وجود دارد و آن این که شما برای کارایی بهتر می توانید از دو هارد دیسک به جای یک هارد دیسک استفاده کنید مثلا به جای استفاده از یک هارد دسیک ۲۰۰ گیگابایتی می توانید از یک هارد ۸۰ گیگابایتی با یک هارد ۱۲۰ گیگا بایتی دیگر استفاده کنید .مزایای این کار به شرح زیر است:
۱٫ شما می توانید حافظه مجازی خود را روی هارد دیسکی که ویندوز بر روی آن نصب نشده تنظیم کنید .این باعث افزایش کارایی عمل پردازش در عملیات های سنگین می شود.
۲٫ شما می توانید با استفاده از اطلاعات یک هارد دیسک به راحتی به اطلاعات هارد دیسک های دیگر دست پیدا کنید .
شاید این یکی از دلایلی باشد که در سیستم های حرفه ای مثل DELL از دو یا چند هارد

 


 
ترقند های ویندوز 7

 

 بدون ‏شک یکی از اساسی‏ترین بخش‏هایی که در ویندوز 7 دستخوش تغییر شده است، تسکبار (Taskbar) یا نوار وظیفه آن است. چینش جدید پنجره‏های باز، اضافه شدن لیست پرش، توسعه پیش‏نمایش پنجره‏ها، سنجاق برنامه‏ها و افزایش 10 پیکسلی اندازه تسکبار جهت راحتی کار با نمایشگرهای لمسی، نمونه‏هایی از این تغییرات هستند. اما هم‏اکنون قصد داریم به معرفی 13 ترفند جالب و کاربردی پیرامون این تسکبار جدید در ویندوز 7 بپردازیم.

 

1- غیرفعال کردن قابلیت Thumbnails (پیش نمایش پنجره‏ها)همانطور که گفته شد یکی از مواردی در که در ویندوز 7 توسعه داده شده است قابلیت پیش نمایش پنجره‏ها با نگه داشتن ماوس بر روی هر آیکن در تسکبار است. در صورتی که به این قابلیت علاقه ندارید می‏توانید آن را غیرفعال کنید.

 

بدین منظور:

 

ابتدا وارد منوی Start شوید.

 

عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.

 

در پنجره Group Policy در پنل سمت چپ، از زیرشاخه User Configuration بر روی Administrative Templates و سپس Start Menu and Taskbar کلیک کنید.

 

اکنون از پنل سمت راست، Turn off Taskbar Thumbnails را بیابید و بر روی آن دوبار کلیک کنید.

 

در پنجره باز شده گزینه Disabled را انتخاب نموده و OK کنید.

 

جهت فعالسازی مجدد کافی است همین مسیر را طی کنید و Enabled را انتخاب نمایید.

 

لازم به ذکر است قابلیت Thumbnail در ویندوز 7 در صورتی فعال خواهد بود که نمره‏ای که ویندوز به مجموعه سخت افزاری شما داده است بالای 3 باشد تا تم Aero فعال شود. 

 

2- افزایش سرعت پیش نمایش پنجره‏ها به صورت Thumbnailهمانطور که در ترفند قبل نیز نحوه عملکرد پیش نمایش پنجره‏ها به صورت کوچک یا Thumbnail توضیح داده شد، با نگاه داشتن ماوس بر روی آیکن‏های موجود در تسکبار این تصاویر کوچک که البته زنده هم هستند نمایش داده می‏شوند. اما این پیش نمایش با اندکی تأخیر یا مکث نمایش داده می‏شود. با استفاده از این ترفند می‏توانید مدت زمان این مکث را کاهش دهید و سرعت نمایش تصاویر بندانگشتی را افزایش دهید.

 

برای این کار:

 

ابتدا وارد منوی Start شوید.

 

عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.

 

سپس مسیر زیر را دنبال کنید:

 

HKEY_CURRENT_USERControl PanelMouse از سمت راست پنجره، MouseHoverTime را بیابید و بر روی آن دوبار کلیک کنید.

 

در قسمت Value Data عدد 400 را مشاهده می‏کنید. این عدد بیانگر 400 میلی ثانیه است. در نتیجه کافی است آن را به عددی کمتر از 100 تغییر دهید.

 

سپس OK کنید.

 

3- غیرفعال و حذف کردن آخرین موارد ثبت شده در لیست پرشیکی از قابلیت‏های فوق‏العاده‏ای که در ویندوز 7 اضافه شده است و باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‏شود «لیست پرش» یا Jumplist است. شما توسط برنامه‏های نصب شده بر روی ویندوز فایل‏های مختلفی را فراخوانی می‏کنید. به عنوان مثال توسط نرم افزارهای Player، فایل‏های موزیک را اجرا می‏کنید. یا توسط نرم افزار Notepad فایل‏های متنی را باز می‏کنید. اکنون با استفاده از «لیست پرش» میتوانید به آخرین فایلهای باز شده توسط نرم افزارهای مختلف دسترسی داشته باشید بدون اینکه نیاز به اجرای اولیه برنامه مربوطه باشد. برای دسترسی به «لیست پرش» کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید تا آخرین فایلهای فراخوانده شده توسط این نرم افزار برایتان لیست شود. همچنین میتوانید در منوی Start، با کلیک بر روی فلش موجود در کنار هر برنامه به «لیست پرش» مربوط به آن برنامه دسترسی پیدا کنید.

 

برای حذف یک مورد خاص از لیست پرش مربوط به یک برنامه:

 

بر روی آیکن برنامه در تسکبار (ترفندستان) راست کلیک کنید. سپس بر روی مورد مربوطه راست کلیک کرده و Remove from this list را انتخاب کنید تا حذف شد.

 

جهت غیرفعال کردن این قابلیت یا حذف کلیه موارد ثبت شده در لیست‏های پرش مربوط به هر برنامه:

 

بر روی فضای خالی از تسکبار راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید. به تب Start Menu بروید. تیک گزینه دوم یعنی Store and Display Recently Opened Items in the Start menu and the taskbar را بردارید و OK کنید.

 

برداشت این تیک به منزله غیرفعال شدن و همچنین حذف تمامی موارد ثبت شده در لیست‏های پرش هر برنامه است؛ پس با اطمینان این کار را بکنید.

 

 

 

4- در اختیار داشتن تسکبار ویندوز 7 در ویندوزهای XP و ویستادر صورتی که از ویندوزهای XP یا ویستا استفاده می‏کنید اما خیلی دل‏تان می‏خواهد تسکبار ویندوز 7 را در این ویندوزها تجربه کنید می‏توانید از یک ابزار جانبی برای این کار استفاده کنید. SBar Taskbar Replacement ابزاری است کم‏حجم، رایگان و متن‏باز که به وسیله آن می‏توانید تسکبار ویندوز 7 را بر روی ویندوز XP و ویستا نصب کنید و تقریباً اکثر قابلیت‏های آن در اختیار داشته باشید. برای دانلود SBar Taskbar Replacement می‏توانید از آدرس http://sbar.codeplex.com/Release/ProjectRe...ReleaseId=28606 اقدام نمایید.

 

5- قرار دادن تصویر پشت زمینه در تسکبار ویندوز 7با توجه به بزرگ بودن تسکبار ویندوز 7، قرار دادن یک تصویر در پشت زمینه آن جالب به نظر می‏رسد. برای این کار نیازمند یک ابزار جانبی به نام Taskbar Texturizer هستید. این ابزار را از http://www.tarfandestan.com/files/Taskbar-Texturizer.zip دانلود نمایید. پس از دانلود، فایل Setup.exe را اجرا نموده و برنامه را نصب کنید. سپس آن را اجرا کنید. با کلیک بر روی دکمه ... می‏توانید تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. تعدادی تصویر نیز به طور پیش‏فرض برای قرارگیری وجود دارد. دقت کنید تصاویری که انتخاب می‏کنید بایستی حتماً با فرمت BMP باشد. این ابزار بر روی ویندوزهای XP و ویستا نیز کار می‏کند. با Exit کردن برنامه، تسکبار به حالت پیش فرض برمی‏گردد.

 

6- تبدیل تسکبار جدید ویندوز 7 به تسکبار قدیمی Classicهمانطور که امکان استفاده از تسکبار ویندوز 7 در ویندوزهای XP و ویستا وجود دارد، تبدیل این تسکبار جدید به همان تسکبار قدیمی و کلاسیک این دو ویندوز نیز امکان پذیر است. برای این کار نیازمند یک ابزار جانبی به نام CSMenu هستید. این برنامه کم‏حجم و رایگان را می‏توانید از سایت سازنده به نشانی http://www.csmenu.com دانلود نمایید.

 

7- تبدیل ظاهر تسکبار جدید ویندوز 7 به تسکبار ویندوز ویستا وXPدر صورتی که دوست دارید ظاهر تسکبار ویندوز 7 به ظاهر تسکبار در ویندوز ویستا شبیه شود، یعنی در کنار آیکن‏ها عنوان هر کدام نیز درج شود، بر روی فضای خالی از تسکبار راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید. در همان تب Taskbar، گزینه Taskbar buttons را بر روی Combine when taskbar is full یا Never combine قرار دهید. همچنین تیک گزینه Use small icons را بزنید و OK کنید. در صورتی که (ترفندستان) تمام برنامه‏ها یا پنجره‏های موجود در تسکبار را نیز Unpin کنید دیگر ظاهر آن کاملاً شبیه ویندوزهای گذشته می‏شود.

 

لازم به ذکر است می‏توانید این تسکبار را هم اکنون به حالت کلاسیک نیز تبدیل کنید. در صورتی که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید. سپس قالب Windows Classic را انتخاب نمایید. که البته همه زیبایی‏های ویندوز با این کار از بین خواهد رفت.

 

8- باز کردن سریع فایل با کشیدن و رها کردن در Taskbarبسیاری از کاربران در نسخه‏های پیشین ویندوز عادت داشتند برای باز کردن یک فایل، آن فایل را با ماوس کشیده یا به اصطلاح Drag کنند و در درون آیکن برنامه موجود در Quick Lunch تسکبار رها یا Drop کنند. اما در ویندوز 7 انجام این کار حدأقل به طور پیش‏فرض امکان پذیر نیست. به عنوان مثال فرض کنید برنامه Notepad را در تسکبار چه به صورت سنجاق (Pin) شده یا نشده موجود دارید و قصد دارید یک فایل txt را با Drag&Drop کردن در آیکن تسکبار آن باز کنید. اما خواهید دید که به طور پیش‏فرض با قرار گرفتن ماوس بر روی آیکن Notepad، ویندوز قصد دارد فایل را به برنامه سنجاق کند. در نتیجه برای حل این موضوع و باز کردن فایل به این روش، کافی است کلید Shift کیبورد را بگیرید و عمل Drag&Drop را انجام دهید. خواهید دید که Open with نمایش داده می‏شود و با رها کردن ماوس، فایل با برنامه مذبور باز میگردد. 

 

9- سنجاق کردن Windows Update به تسکبار ویندوز 7در صورتی که جهت به روزرسانی ویندوز 7 خود از ابزار Windows Update زیاد استفاده می‏کنید با استفاده از این ترفند می‏توانید آن را به تسکبار موجود در این ویندوز سنجاق کنید.

 

بدین منظور:

 

به منوی Start و سپس All Programs بروید.

 

اکنون راست کلیک ماوس را بر روی Windows Update بگیرید و آن را بکشید و در محیط دسکتاپ ویندوز رها کنید (Drog&Drop).

 

پس از رها کردن ماوس، Create shortcuts here را انتخاب کنید.

 

حال بر روی شورتکات ساخته شده از Windows Update راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.

 

در پنجره باز شده به تب Shortcut tab بروید.

 

اکنون در قسمت Target عبارت زیر را وارد کنید:

 

cmd /c wuapp.exe

 

 

 

همچنین گزینه Run را بر روی Minimized تنظیم نموده و پنجره را OK کنید.

 

در آخر شورتکات Windows Update را با ماوس گرفته و در محیط تسکبار رها کنید تا به آن سنجاق شود.

 

10- اضافه کردن آیکن Show Desktop به تسکبار ویندوز 7همانطور که به یاد دارید در نسخه‏های پیشین ویندوز در محیط Quick Lunch تسکبار آیکنی به نام Show Desktop وجود داشت که امکان دسترسی به محیط دسکتاپ را با یک کلیک فراهم می‏کرد. اما در تسکبار جدید ویندوز 7 از آنجا که خبری از Quick Lunch نیست این دکمه به سمت راست تسکبار در کنار ساعت منتقل شده است و عادت کردن به این جابجایی ممکن است مقداری سخت باشد. اما شما می‏توانید Show Desktop را در سمت چپ تسکبار سنجاق کنید! البته با استفاده از یک ابزار جانبی که Show Desktop نام دارد. برای دانلود این ابزار به سایت سازنده به نشانی http://www.gpsoftuk.com/prod_showdesktop.asp#download بروید. نحوه نصب و استفاده از آن به صورت تصویری در همین آدرس وجود دارد.

 

11- وسط‏چین کردن آیکن‏های تسکبار در ویندوز 7همانطور که می‏دانید در تسکبار جدید ویندوز 7، آیکن‏های مربوط به برنامه‏ها و پنجره‏ها در سمت چپ تسکبار قرار می‏گیرند. اما آیا دوست دارید این آیکن‏ها را در وسط تسکبار قرار دهید؟

 

برای این کار:

 

ابتدا در فضای خالی از محیط دسکتاپ، یک فولدر خالی با نامی دلخواه بسازید (راست کلیک>New Folder New Toolbar را انتخاب کنید.

 

اکنون فولدر خالی که با نام دلخواه ساختید را انتخاب کرده و بر روی Select Folder کلیک کنید.

 

سپس بر روی نوار جدید اضافه شده راست کلیک کرده و تیک دو گزینه Show Text و Show Title را بردارید.

 

حالا جدا کننده نقطه چینی آن را با ماوس گرفته و آن را میان دکمه Start و آیکن‏های موجود در سمت چپ تسکبار رها کنید.

 

در نهایت با کم و زیاد کردن فاصله این نوار با استفاده از گرفتن جدا کننده نقطه چینی آن، آیکن‏های باز را در میان تسکبار قرار دهید و در نهایت تسکبار را Lock کنید.

 

 

 

12- افزودن Computer به تسکبار ویندوز 7همانطور که می‏دانید My Computer در ویندوزهای ویستا و 7 به Computer تغییر نام داده است. در صورتی که بخواهید دسترسی سریعتر به محتویات Computer و درایوها داشته باشید می‏توانید آن را به تسکبار ویندوز 7 اضافه کنید و نواری را به آن اختصاص دهید.

 

بدین منظور:

 

در صورتی که تسکبار خود را Lock کرده‏اید بر روی فضای خالی از تسکبار راست کلیک کنید و تیک Lock the taskbar را بردارید.

 

سپس بر روی فضای خالی از تسکبار راست کلیک کنید و Toolbars > New Toolbar را انتخاب کنید. (ترفندستان)

 

از منوی سمت چپ Computer را انتخاب کرده و Select Folder را بزنید.

 

خواهید دید که نواری به این نام اختصاص داده می‏شود.

 

از این قابلیت می‏توانید برای اضافه کردن هر فولدری به تسکبار استفاده کنید.

 

 

 

12+1- افزودن Quick Lunch به Taskbar در ویندوزاین ترفند در گذشته در ترفندستان مطرح شده بود (در اینجا). اما با توجه به مرتبط بودن موضوع مجدداً آن را در نقل می‏کنیم. یکی از قابلیت‏هایی که در ویندوزهای XP و ویستا وجود داشت، قابلیت Quick Lunch بود که با فعال کردن آن در Taskbar امکان دسترسی سریع به برنامه‏های مورد نظر فراهم می‏آمد. اما Quick Lunch در نوار وظیفه جدید در ویندوز 7 به طور پیش‏فرض وجود ندارد و در قسمت Toolbars نیز جهت انتخاب موجود نیست. در صورتی که دل‏تان برای Quick Lunch تنگ شده است می‏توانید با استفاده از این ترفند آن را در Taskbar جدید ویندوز 7 فعال کنید.

 

بدین منظور:

 

ابتدا بر روی فضای خالی از Taskbar راست‏کلیک کرده و از منوی Toolbars گزینه New Toolbar را انتخاب کنید.

 

پنجره New Toolbar - Choose a folder باز خواهد شد.

 

حال کد زیر را عیناً Copy کرده و در قسمت Folder موجود در این پنجره Paste کنید:

 

%appdata%MicrosoftInternet ExplorerQuick Launch

 

پس از این کار بر روی دکمه Select Folder کلیک کنید.

 

با این کار نواری به نام Quick Lunch در سمت راست Taskbar نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی فلش موجود در کنار آن، برنامه‏های موجود در Quick Lunch را می‏توان مشاهده و انتخاب کرد.

 

اما در صورتی که قصد دارید Quick Lunch را کاملاً شبیه نسخه‏های قبلی در ویندوزهای XP و ویستا کنید، یعنی آن را به سمت چپ آورده به طوری که تنها آیکن برنامه‏ها موجود باشد:

 

ابتدا اطمینان پیدا کنید Taskbar در حالت Lock نیست: بر روی فضای خالی از Taskbar راست کلیک کرده و تیک Lock the taskbar را بردارید.

 

سپس در صورتی که نوار انتخاب زبان (یا هر نوار مشابه آن) فعال است، آن را موقتاً غیرفعال کنید: بر روی فضای خالی از Taskbar راست کلیک کرده و از منوی Toolbars تیک گزینه Language Bar را بردارید.

 

اکنون جهت آوردن Quick Lunch به سمت چپ نوار وظیفه، با استفاده از ماوس ستون نقطه‏ای کنار آن را گرفته و به سمت چپ بکشید. آن را انقدر بکشید تا دقیقاً در کنار منوی Start قرار بگیرد.

 

حالا بر روی خود عبارت Quick Lunch راست‏کلیک کرده و ابتدا تیک گزینه Show Text را بردارید. سپس مجدد این کار را کرده و تیک گزینه Show Title را بردارید.

 

حالا با استفاده از ماوس، آیکن برنامه‏ها را مطابق میل خود جابجا کنید و Taskbar را آن طور که مایل هستید مرتب کنید.

 

حاصل کار، یک Quick Lunch، مشابه آنچه در ویندوزهای پیشین بود خواهد شد.

 

در پایان مجدد Language Bar را به Taskbar بیاورید و تیک گزینه Lock the taskbar را بزنید تا Taskbar قفل شود.

 

همان طور که حتماً می‏دانید نگاه داشتن و فشردن کلیدهای ترکیبی Alt+Tab در محیط ویندوز باعث نمایش کلیه پنجره‏های باز و گردش در میان آنها می‏شود. صفحه نمایش داده شده در Alt-Tab ویندوز XP ظاهر خیلی ساده ای داشت و تنها آیکن‏های مربوط به هر پنجره در آن نمایش داده می‏شد. اما در ویندوزهای ویستا و 7 این صفحه پیشرفته‏تر شده و پیش نمایش و تصویر کوچکی از ظاهر هر پنجره به آن اضافه شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه مخفی بپردازیم که با به کارگیری آن می‏توانید صفحه Alt-Tab با همان ظاهر قدیمی مشابه ویندوز XP را در ویندوزهای ویستا و 7 به نمایش دربیاورید. شاید این ترفند چندان کاربردی نباشد اما با اجرای آن در برابر اطرافیان‏تان می‏توانید حسابی آن ها را گیج کنید، به ویژه اگر این کار را سریع انجام دهید!

 

بدین منظور:

 

در محیط ویندوز ویستا یا 7 ابتدا چند پنجره باز کنید.

 

سپس در قدم اول، کلید Alt سمت چپ کیبورد را بگیرید.

 

بعد کلید Alt سمت راست کیبورد را (ترفندستان) بگیرید و رها کنید (یک‏بار آن را فشار دهید).

 

اکنون بدون اینکه کلید Alt سمت چپ کیبورد را رها کنید، کلید Tab را فشار دهید تا همان ظاهر قدیمی ویندوز XP پدیدار شود.

 

با فشردن کلید Tab می‏توانید بین پنجره‏ها گردش کنید.

 

این روزها بسیاری از کاربران در تب و تاب تهیه و نصب ویندوز 7 هستند. تعریف‏ها و نقدهای مختلفی که از ویندوز 7 شده باعث شده است که بسیاری از کاربران که تجربه خوبی از ویندوز ویستا نداشته‏اند به این ویندوز جدید تمایل پیدا کنند. علاوه بر آن آمار کاربرانی که پس از استفاده از این ویندوز از آن اعلام رضایت کردند بالا بوده و این موضوع نوید روزهای خوشی را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است. اما در این میان عده‏ای از کاربران هستند که عقیده خاصی را دنبال می‏کنند. آن‏ها معتقدند که ویندوز 7، همان ویندوز ویستا است که توسط مایکروسافت کمی کاربر پسند‏تر شده است. در نتیجه همچنان ویندوز XP را ترجیح می‏دهند. اما شاید واقعیت چیز دیگری باشد. تفاوت‏های بین ویندوز 7 و ویستا قطعاً چیزی فراتر از یک تغییرات کوچک است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 18 قابلیت جالبی بپردازیم که در ویندوز ویستا و سایر ویندوزها از هیچ یک از آن‏ها خبری نبود. قابلیت‏هایی که هر یک به خودی خود یک تغییر جدی محسوب می‏شود.

 

1. لرزاندن پنجره‏ها

 

فرض کنید چندین پنجره مختلف را به طور همزمان در محیط ویندوز باز کرده‏اید. در نسخه‏های پیشین ویندوز برای اینکه این پنجره‏ها را ببندید، ناچار بودید تک تک پنجره‏ها Close یا Minimize کنید. اما با استفاده از این قابلیت جدید در ویندوز 7 که Aero Shake نام دارد، کافی است تا پنجره‏ای که قصد دارید آن را باز نگه دارید را گرفته و با استفاده از ماوس کمی آن را بلرزانید. خواهید دید که سایر پنجره‏ها Minimize خواهند شد. با انجام مجدد این کار پنجره‏های کوچک شده مجدداً بازیابی خواهند شد. به این قابلیت در این ترفند به تفصیل پرداخته شده است.

 

2. لیست پرش

 

یکی از قابلیت‏های فوق‏العاده‏ای که در ویندوز 7 اضافه شده است و باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‏شود «لیست پرش» یا Jumplist است. شما توسط برنامه‏های نصب شده بر روی ویندوز فایل‏های مختلفی را فراخوانی می‏کنید. به عنوان مثال توسط نرم افزارهای Player، فایل‏های موزیک را اجرا می‏کنید. یا توسط نرم افزار Notepad فایل‏های متنی را باز می‏کنید. اکنون با استفاده از «لیست پرش» میتوانید به آخرین فایلهای باز شده توسط نرم افزارهای مختلف دسترسی داشته باشید بدون اینکه نیاز به اجرای اولیه برنامه مربوطه باشد. برای دسترسی به «لیست پرش» کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید تا آخرین فایلهای فراخوانده شده توسط این نرم افزار برایتان لیست شود. همچنین میتوانید در منوی Start، با کلیک بر روی فلش موجود در کنار هر برنامه به «لیست پرش» مربوط به آن برنامه دسترسی پیدا کنید.

 

3. توسعه پیش نمایش پنجره‏ها

 

در ویندوز ویستا، با عبور ماوس از روی پنجره‏های Minimize شده در Taskbar، پیش نمایشی از پنجره‏ها در یک سایز کوچک نمایش داده می‏شد. اکنون در ویندوز 7 این قابلیت توسعه داده شده است. به طوری که با قرار دادن ماوس بر روی پیش نمایش (ترفندستان) امکان بستن آن نیز وجود دارد. همچنین پنجره‏های چندگانه دارای چندین پیش نمایش هستند و علاوه بر آن با استفاده از کلید ترکیبی Win+T امکان گردش میان پیش نمایش‏ها وجود دارد.

 

4. مرتب‏سازی پنجره‏ها در صفحه به روشی جدید

 

یکی از قابلیت‏های جالبی که در ویندوز 7 شاهد هستیم امکان منظم کردن و تغییر اندازه پنجره‏ها در محیط ویندوز به شکلی جالب و ساده است. کافی است یک پنجره را با استفاده از ماوس بگیرید، سپس آن را به بالای صفحه مانیتور بکشید، پس از پدیدار شدن یک هاله، با رها کردن ماوس، پنجره کل صفحه را اشغال می‏کند. همچنین اگر پنجره را به منتهی الیه سمت راست یا چپ مانیتور بکشید و آن را رها کنید، پنجره نیمی از صفحه را اشغال می‏کند.

5. ویندوز XP در ویندوز 7

 

یکی از مشکلاتی که کاربران در ویندوز ویستا زیاد با آن سر و کار داشتند عدم اجرای برخی برنامه‏های سازگار با ویندوز XP در محیط ویندوز ویستا بود. مایکروسافت در ویندوز 7 چاره‏ای برای این مشکل پیدا کرده است. با استفاده از XP Mode شما می‏توانید به طور مجازی ویندوز XP را در دل ویندوز 7 داشته باشید و با استفاده از آن هر برنامه سازگار با XP را همانند گذشته اجرا کنید. برای استفاده از XP Mode شما ابتدا بایستی نرم افزاری به نام Windows Virtual PC را دانلود و نصب کنید. سپس XP Mode را در درون آن اجرا نمایید. برای دانلود این دو می‏توانید از http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx اقدام نمایید.

 

6. یک راه ساده و سریع برای تنظیم صفحات نمایش چندگانه

 

آیا تاکنون پیش آمده که کامپیوتر خود را به بیش از یک مانیتور یا پروژکتور متصل نمایید؟ در ویندوز 7 تنظیم این صفحان نمایش چندگانه در یک ثانیه امکان پذیر است! کافی است کلیدهای ترکیبی Win+P را فشار دهید و تنظیمات صفحه نمایش را اعمال نمایید.

 

7. رابط کاربری بهتر در خصوص دستگاه‏های جانبی متصل به کامپیوتردر ویندوز 7، پس از کلیک (ترفندستان) بر روی منوی Start بخش جدیدی به نام Devices and Printers به چشم می‏خورد. در این بخش

برچسب:آموزشي محمدرضا,

|
 
تغییر دادن تنظیمات ویندوز XP

تغییر دادن تنظیمات ویندوز XP

 پس از آن كه مدتی با ویندوز XP كار كردید و به روش كار آن عات كردید، ممكن است متوجه مواردی شوید كه دوست دارید تغییر دهید. ویندوز XP فوق العاده انعطاف پذیر است و گزینه های زیادی دارد كه بوسیله آنها می توانید واسط ویندوز XP را مطابق روش كار خود كنید.

اكثر تغییراتی كه ایجاد خواهید كرد با استفاده از كنترل پانل ویندوز انجام می شوند. كنترل پانل فولدر خاصی است كه تعداد زیاد برنامه كوچك با نام آپلت درون آن است. هر اپلت طوری طراحی شده است كه بوسیله آن می توانید تنظیمات بخش خاصی از سیستم خود را تعیین كنید. برای مثال آپلت Display به شما امكان تغییر دادن تنظیمات صفحه نمایش نظیر رنگ پس زمینه، رنگهای پنجره، محافظ صفحه و اندازه صفحه را می دهد. همچنان كه در كالی عملی های این بخش خواهید دید می توانید هم از منوی Start و هم از پنجره My Computer به كنترل پانل دسترسی پیدا كنید. همچنین در خواهید یافت كه بسیاری از اپلتهای كنترل پانل را می توانید مستقیماً روی منوی میانبر عناصر مختلف رومیزی پیدا كنید. برای مثال كلیك راست كردن روی رومیزی و انتخاب Properties از منوی میانبری كه باز می شود درست مثل باز كردن اپلت Displayاز كنترل پانل است. در كار عملی های چند تا از این روشها را برای دسترسی به كنترلهای مشترك مشاهده خواهید كرد.

برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
تغییر دادن تنظیمات صفحه نمایش

تنظیمات صفحه نمایش جنبه های گوناگون كارت گرافیك و مونیتور شما را كنترل می كند. با تغییر دادن این تنظیمات می توانید وضوح صفحه (تعداد پیكسلهایی كه بر روی صفحه نشان داده می شود) و كیفیت رنگ (تعداد رنگهایی كه می توان برای نمایش اشیاء استفاده كرد) را كنترل كنید. هر چه وضوح بالاتری استفاده كنید، چیزهای بیشتری بر روی رومیزی شما جا می شود. هر چه از كیفیت رنگ بهتری استفاده كنید ظاهر اشیاء بهتر به نظر می رسد. با این وجود این دو گزینه به كیفیت كارت گرافیك و مونیتور شما بستگی دارند و استفاده از تنظیمات بالاتر می تواند باعث كندتر شدن سیستم تان شود.

 

Display Properties را باز كنید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه نمایش

در یك جای خالی از رومیزی كلیك راست كنید و فرمان Properties را از منوی میانبر انتخاب كنید. كادر محاوره Display Properties باز می شود.

 به زبانه Settings بروید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه نمایش

برای رفتن به زبانه Settings، بر روی این زبانه كلیك كنید.

عمق رنگ جدیدی را انتخاب كنید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه نمایش

به تعدا رنگهایی كه صفحه نمایش شما می تواند نشان بدهد، عمق رنگ گفته می شود. پیش فرض به كارت گرافیك و مونیتوری كه استفاده می كنید بستگی دارد. بر روی لیست بازشوی Color quality كلیك كنید و تنظیم رنگ جدیدی را انتخاب كنید. به خاطر داشته باشید كه تنظیمات موجود در این لیست به سخت افزاری كه شما استفاده می كنید بستگی دارد. و اگر چه استفاده از بالاترین كیفیت رنگ موجب معمولاٌ بهترین انتخاب است، اما می تواند سیستم شما را اندكی كندتر كند. با این تنظیمات كار كنید تا بفهمید كدامیك برای شما بهتر است.

وضوح صفحه جدیدی را انتخاب كنید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه نمایش

 به اندازه اقلام نمایش داده شده روی صفحه نمایش، وضوح صفحه گفته می شود. افزایش ناحیه به این معنی است كه می توانید چیزهای بیشتری را بطور همزمان بر روی صفحه ببینید، اما به این معنی هم هست كه آن چیز كوچكتر می شوند با دراگ كردن كنترل Screen resolution می توانید ناحیه صفحه را تنظیم كنید.

عیب یاب نمایش را بكار اندازید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه نمایش

اگر در زمینه نمایش دچار مشكل شده اید، بر روی دكمه Troubleshoot كلیك كنید تا سیستم راهنمای ویندوز باز شود و مستقیماً به عیب یاب نمایش برود.

Advanced Properties را باز كنید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه نمایش

بر روی دكمه Advanced كلیك كنید تا كادر محاوره مجزایی باز شود. این كادر محاوره حاوی كنترلهایی برای تغییر دادن راه انداز كارت گرافیك و مونیتور كامپیوتر شما و تنظیمات نمایش پیشرفته دیگری است.

*توجه*

استفاده از تنظیمات پیشرفته

هنگام تغییر دادن تنظیمات پیشرفته صفحه نمایش مراقب باشید. هر چند این تنظیمات می تواند مفید باشد اما می تواند باعث بروز مشكلاتی نیز بشود. اگر راه اندازهای كارت گرافیك یا مونیتورتان را به اشتباه تغییر دهید می تواند موجب از كار افتادن صفحه نمایشتان شود. اگر نرخ نوسازی (refresh) كامپیوترتان را تغییر دهید می تواند باعث پایداری بیشتری د رنمایش تصاویر شود، اما اگر آن را به نرخی كه مونیتورتان پشتیبانی نمی كند تغییر دهید می تواند موجب خرابی مونیتور شود. بطور كلی اگر صفحه نمایشتان خوب كار می كند، بهتر است كاری به این تنظیمات نداشته باشید.

برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
تغییر دادن تنظیمات صفحه كلید

ویندوز به شما اجازه می دهد تعدادی از تنظیماتی كه در رابطه با طرز كار صفحه كلید است را تغییر دهید. سما می توانید تاخیر بین زمانی كه كلیك را فشار می دهید و زمانی كه آن كلید در اثر پایین نگهداشتن تكرار می شود را تغییر دهید. همچنین می توانید سرعت تكرار كلیدها را تغییر دهید. سرآخر این كه می توانید سرعت چشمك زدن مكان نما (خط عمود كوچكی كه در جایی كه می خواهید تایپ كنید چشمك می زند) را تغییر دهید.

كنترل پانل را باز كنید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه كلید

بر روی Start كلیك كنید و Control Panel را انتخاب كنید تا پنجره كنترل پانل باز شود. 

آیكون Keyboard را باز كنید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه كلید

بر روی آیكون Keyboard جفت كلیك كنید و تا كادر محاوره Keyboard Properties باز شود.

تاخیر تكرار را تغییر دهید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه كلید

گزینه Repeat delay، تاخیر بین زمانی كه كلیدی را فشار می دهید و زمانی كه آن كلید بر اثر پایین نگهداشتن شروع به تكرار می كند را مشخص می نماید. برای تغییر مقدار این تاخیر، كنترل آن را دراگ كنید.

سرعت تكرار را تغییر دهید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه كلید

وقتی كلیدی را بیشتر از تاخیر تكراری كه در مرحله قبل تعیین كردید پایین نگهدارید، آن كلید شروع به تكرار می كند. برای تغییر سرعت تكرا، كنترل Repeat rate را دراگ كنید.

 تنظیمات خود را تست كنید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه كلید
درون كارد تست كلیك كنید و سپس برای آزمایش تنظیمات تاخیر تكرار و سرعت تكرار، كلید را فشار دهید و نگهدارید.

سرعت چشمك زدن مكان نما را تغییر دهید  

تغییر دادن تنظیمات صفحه كلید

هر موقع برای تایپ یك مقدار یا تایپ یك سند درون یك كادر متن كلیك كنید، خط عمود كوچكی با نام مكان نما چشمك می زند تا به این وسیله متوجه شوید كاراكترهایی كه تایپ می كنید در كجا ظاهر خواهند شد. گاهی اوقات به مكان نما، نقطه درج نیز گفته می شود. برای تغییر سرعت چشمك زدن مكان نما، كنترل Cursor blink rate را دراگ كنید. یك مكان نمای نمونه در سمت چپ كنترل مطابق با تنظیمات شما چشمك می زند.

برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
تغییر دادن گزینه های منبع تغذیه

شاید بعد از مدتی فكر كنید كه خوب است شیوه ای كه ویندوز منبع تغذیه شما را كنترل می كند را تنظیم كنید. برای صرفه جویی در مصرف برق، ویندوز پس از مدت زمان معینی بطور خودكار اجزاء كامپیوترتان نظیر درایو سخت و مونیتور را خاموش می كند دفعه بعدی كه سعی كنید به این اجزاء دسترسی پیدا كنید، برق فوراً بر می گردد و شما بدون تأخیر می توانید به كارتان ادامه بدهید.

كنترل پانل را باز كنید  

تغییر دادن گزینه های منبع تغذیه

بر روی Start كلیك كنید و Control Panel را انتخاب كنید. پنجره كنترل پانل باز می شود.

 آیكون Power Options را باز كنید  

تغییر دادن گزینه های منبع تغذیه

بر روی آیكون Power Options جفت كلیك كنید تا كادر محاوره Power Options Properties باز شود.

 یك طرح نیرو انتخاب كنید  

تغییر دادن گزینه های منبع تغذیه

آسانترین راه برای تعیین تنظیمات تغذیه برق، انتخاب طرح سفارشی تنظیم شده ای است كه با روش استفاده شما از ویندوز جور در بیاید. بر روی لیست بازشوی Power Schemes كلیك كنید و از میان تعدادی طرح یكی را انتخاب كنید.

 خاموش شدن مونیتور  

تغییر دادن گزینه های منبع تغذیه

اگر می خواهید افزون بر انتخاب یك طرح، تنظیمات تغذیه برق را تغییر دهید می توانید تعیین كنید كامپیوتر چه مدتی باید بلا استفاده باشد تا اجزاء خاصی از آن خاموش شود. برای تعیین مدتی كه كامپیوتر باید بلا استفاده باشد تا مونیتورتان خاموش شود، بر روی منوی بازشوی Turn off monitor كلیك كنید. اگر كامپیوترتان با باطری كار می كند، می توانید زمان تأخیر دیگری را تعیین كنید.

 خاموش شدن دیسكهای سخت  

تغییر دادن گزینه های منبع تغذیه

برای تعیین مدت زمانی كه كامپیوتر باید بلا استفاده باشد با درایو سخت تا خاموش شود، بر روی منوی بازشوی Turn off hard disks كلیك كنید. اگر كامپیوترتان با باطری كار می كند، می توانید زمان تأخیر دیگری را تعیین كنید.

بردن سیستم به حالت آماده بكار  

تغییر دادن گزینه های منبع تغذیه

بعضی از كامپیوترها توانایی رفتن به حالت آماده بكار را دارند. در این حالت فقط از یك جریان ضعیف برق برای نگهداشتن آنچه در حافظه كامپیوتر است استفاده می شود. وقتی از حالت آماده بكار به حالت عادی بر گردید، همه چیز مانند قبل است. برای تعیین مدت زمانی كه كامپیوتر باید بلا استفاده باشد تا به حالت آماده بكار برود، از منوی بازشوی System Standby استفاده كنید. توجه داشته باشید كه اگر كامپیوترتان با باطری كار می كند می توانید زمان تأخیری دیگری را تعیین كنید.

*توجه *

همه این گزینه ها كجا هستند؟

بسته به نوع كامپیوتر ونوع سخت افزار نصب شده روی آن، كادر محاوره Power Options Properties كه شما می بینید ممكن است با آنچه در این كار عملی نشان داده شده فرق داشته باشد. برای مثال كامپیوترهای كیفی هم برای وقتی كه كامپیوتر به برق وصل است و هم برای وقتی كه با باطری كار می كند، تنظیماتی دارند. در مورد كامپیوترهای كیفی چند زبانه دیگر برروی این كادر محاوره برای تنظیم چیزهایی نظیر حالتهای پیشرفته آماده بكار و هیبرنیت وجود دارد. بهترین جایی كه می توانید درباره این گزینه های پیشرفته مطالعه كنید، مستندات همراه خود كامپیوتر است.

برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
تغییر دادن صداهای سیستم

اگر كامپیوترتان بلندگو داشته باشد، احتمالاً متوجه شده اید كه وقتی كارهای خاصی را در ویندوز انجام می دهید(نظیر خالی كردن سطل بازیافت، بالا آمدن ویندوز و خارج شدن از ویندوز)، صداهای خاصی ایجاد می شود. به این كارها، رویداد گفته می شود. رویدادهای ویندوز شامل كارهایی نیز می شود كه شما خودتان انجام نمی دهید، نظیر وقتی كه یك كادر محاوره خطا نشان داده می شود یا وقتی كه نامه ای الكترونیكی دریافت می شود. با استفاده از مراحل بعد، براحتی می توانید صداهای مربوط به رویدادهای ویندوز را تغییر دهید.

كنترل پانل را باز كنید  

تغییر دادن صداهای سیستم

بر روی Start كلیك كنید و سپس Control Panel را انتخاب كنید. پنجره كنترل پانل باز می شود.

 

 آیكون Sounds and Audio Devices را باز كنید  

تغییر دادن صداهای سیستم

بر روی آیكون Sounds and Audio Devices جفت كلیك كنید تا كادر محاوره Sounds and Audio Devices Propertise باز شود.

 به زبانه Sounds بروید  

تغییر دادن صداهای سیستم

بر روی زبانه Sounds كلیك كنید تا این زبانه به جلو بیاید.

 یك رویداد انتخاب كنید  

تغییر دادن صداهای سیستم

یكی از رویدادهای سیستم نظیم Default Beep را از لیست Program events انتخاب كنید.

 یك فایل صدا انتخاب كنید   

تغییر دادن صداهای سیستم

به روی فلش كنار لیست بازشوی Sounds كلیك كنید و صدایی را انتخاب كنید با به رویداد انتخاب شده پیوند بخورد. همچنین با كلیك كردن روی دكمه Browse می توانید از فایل صدای خودتان (هر فایل .Wav) استفاده كنید.

 صدا را اجرا كنید  

تغییر دادن صداهای سیستم

بر روی دكمه Play كلیك كنید تا صدای انتخاب شده را بشنوید.

 یك طرح صدا انتخاب كنید  

تغییر دادن صداهای سیستم

ویندوز چند طرح صدای مختلف دارد. هر طرح شامل مجموعه ای از صداها است كه جلوه مشابهی دارند و در مورد رویدادهای اصلی سیستم بكار می روند. با استفاده از لیست بازشویSound Scheme، یك طرح انتخاب كنید.

برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
تعیین گزینه های دسترسی

ویندوز تعدادی گزینه دسترسی دارد كه مختص افراد دارای ناتوانی جسمی هستند (بعضی از افراد سالم نیز این تنظیمات را مفید می یابند). این گزینه ها شامل پنجره كوچكی است كه آن قسمت را صفحه كه اشاره گر ماوس تان روی آن قرار دارد را بزرگ نمایی می كند و این امكان كه ویندوز به جای تولید صدا، صفحه نمایش را پر نور كند. از طریق كنترل پانل می توانید به همه این گزینه ها دسترسی پیدا كنید.

كنترل پانل را باز كنید  

تعیین گزینه های دسترسی

ابر روی دكمه Start كلیك كنید و Control Panel را انتخاب كنید. پنجره كنترل پانل باز می شود.

آیكون Accessibility Options را باز كنید  

تعیین گزینه های دسترسی

بر روی آیكون Accessibility Options جفت كلیك كنید. كادر محاوره Accessibility Options باز می شود.

گزینه های صفحه كلید را تعیین كنید    

تعیین گزینه های دسترسی

برای تعیین گزینه های مختلف دسترسی برای كار با صفحه كلید، به زبانه Keyboard بروید. گزینه Stickykeys به شما این امكان را می دهد كه به جای فشردن چند كلید به طور همزمان، هر بار یكی را فشار دهید (برای مثال اول Ctrl و Shift ). گزینه Fillerkeys به ویندوز می گوید كه اگر كلیدی اندكی فشرده شد یا سریع تكرار شد آن را نادیده بگیرد چرا كه ممكن است ناشی از تماس غیر عمد دست با صفحه كلید باشد. گزینه Togglekeys با پخش صداهایی نشان می دهد كه چه زمانی كلیدهای Caps Lock، Num Lock و Scroll Lock روشن یا خاموش هستند.

 گزینه های صدا را تعیین كنید  

تعیین گزینه های دسترسی

برای تعیین گزینه هایی جهت استفاده از صدا افزون بر بازتاب بصری كه كامپیوترتان در شرایط خاصی نشان می دهد، به زبانه Sound بروید. گزینه SoundSentry وقتی سیستم تان صدایی تولید می كند، هشدارهای بصری (نظیر درخشش) ایجاد می كند. گزینه ShowSounds برای كلام یا صداهایی كه برنامه های خاصی تولید می كند، توضیحاتی را نشان می دهد.

 گزینه های نمایش را تعیین كنید  

تعیین گزینه های دسترسی

برای یافتن تنظیماتی كه خواندن صفحه را آسانتر می كند، به زبانه Display بروید. گزینهHigh Contrast باعث می شود ویندوز رومیزی را با استفاده از رنگها و فونتهای كه خواندنشان آسانتر است نمایش بدهد. قسمت Cursor Options اندازه و سرعت چشمك زدن مكان نمایی كه در جایی كه قرار است متنی تایپ شود ظاهر می شود را تنظیم می كند. 

 گزینه های ماوس را تعیین كنید  

تعیین گزینه های دسترسی

برای فعال كردن گزینه MouseKeys به زبانه Mouse بروید. این گزینه به شما امكان كنترل اشاره گر ماوس را با استفاده از بخش عددی صفحه كلید می دهد. اگر بر روی دكمه Settings كلیك كنید، كادر محاوره ای باز می شود كه از طریق آن می توانید سرعت اشاره گر را كنترل كنید و امكان MouseKeys را با استفاده از كلید Num Lock روی صفحه كلید، فعال و غیر فعال كنید.

گزینه های عمومی را تعیین كنید  

تعیین گزینه های دسترسی

برای تعیین گزینه های مربوط به كلیه امكانات دسترسی، نظیر اینكه چه زمانی از آنها استفاده شود و آیا بعد از مدتی به طور خودكار غیر فعال شوند، به زبانه General بروید. پس از آنكه تمام گزینه های دلخواه خود را تعیین كردید بر روی OK كلیك كنید تا تنظیمات اعمال شود و كادر محاوره بسته شود.

 

برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
نکات مهم برای بالا بردن سرعت کامپیوتر خود



در نظر بگیرید که سرعت کامپیوتر شما مرتباً کمتر و کمتر می شود، برنامه های نرم افزاری زمان زیادتری برای اجرا شدن لازم دارند و زمان وارد شدن به یک سایت در اینترنت، بسیار طولانی می شود. اتصال به شبکه اینترنت، همیشه مقصر و علت اصلی در پایین آمدن سرعت کامپیوتر نیست، بلکه خود کامپیوتر، مهمترین علت آن است. تعداد برنامه ها، فایل های قدیمی و حتی تنظیمات اشتباه، از دلایل کم شدن سرعت کامپیوتر هستند. 10 نکته مهم ذیل به کامپیوتر شما سرعت می بخشد :

1-استارت سریع!

اگر عمل Shutdown در کامپیوتر درست انجام نشود، کامپیوتر در استارت بعدی، برای اینکه هارد را از لحاظ داشتن خطا یا اشتباه چک کند، با برنامه Scandisk استارت می شود که مستلزم صرف زمانی طولانی است. برای اینکه از اجرا شدن Scandisk جلوگیری کنید، به ترتیب زیر عمل کنید:
از منوی استارت بر روی Run کلیک کرده و بعد دستور msconfig را اجرا کنید. سپس قسمت system configuration programs را باز کنید و در قسمت Register، general کلیک کنید و سپس فرمان “ Scandisk after error by shutdown disabled “ را فعال کنید. در آخر، همه پنچره ها را با دستور ok ببندید و ویندوز را دوباره استارت کنید.


2-از کار انداختن پخش آهنگ هنگام بالا آمدن سیستم

اگر کامپیوتر شما هنگام بالا آمدن سیستم، آهنگ پخش می کند، در صورتی که آن را از کار بیندازید، کامپیوتر سرعت بیشتری خواهد داشت. برای این کار، به ترتیب از Start/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب کنید. پس از آن، پنچره ای باز می شود. در آنجا مشخص شده است که کدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل می کنند. قسمتهایی که با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گویی را در کنار خود دارند بر روی قسمتهایی که می خواهید پخش آهنگ آنها را غیرفعال کنید، مارک بزنید. سپس از منوی Name که در زیر آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب کنید.


3-لغو دستور اجرای اتوماتیک برنامه ها

بسیاری از برنامه هاهنگام استارت به طوراتوماتیک اجرامی شوند. آیا شما واقعاً به همه آنها احتیاج دارید؟ برای اینکه از استارت شدن اتوماتیک این برنامه ها جلوگیری کنید، از منوی استارت، Run را انتخاب کرده و سپس دستور msconfig را اجرا کنید. از طریق Register و بعد “ Auto Start “ قادر نخواهید بود که برنامه مورد نیاز خود را به صورت مجزا انتخاب کنید، بلکه فقط می توانید علامت تیک (P) یا ضربدر (×) را از جلوی برنامه هایی که نمی خواهید اجرا شوند، بردارید.


4-پاک کردن برنامه ها شما همواره برنامه هایی را از اینترنت Download می کنید. برای پاک کردن آنها از برنامه Uninstall استفاده کنید، که آن را می توانید به ترتیب از Start/Settings/Control Panel تحت نام Add/Remove Programs پیدا کنید.
برنامه ای را که می خواهید پاک کنید، مارک بزنید و بعد بر روی آیکون Add/Remove کلیک کنید. بدین ترتیب، برنامه به طور کامل از کامپیوتر شما پاک می شود


5-ایمیل های قدیمی را پاک کنید ایمیل هایی که به خصوص با فایل های پیوست شده ( عکس، فیلم و فایل های موسیقی ) ارسال شده اند، سرعت و قدرت کامپیوتر را کاهش می دهند. به همین دلیل، تمام ایمیل های خود را به طور کامل بررسی کنید و آنهایی را که دیگر احتیاجی ندارید، پاک کنید.


6-Defragment کردن هارد با دستور Defragment، هارد کامپیوتر خود را مرتب کنید. خود این کار، زمان می برد، ولی در عوض، سرعت کامپیوتر شما را بالا خواهد برد. برای این کار از منوی استارت Programs/Accessories/System tools/Disk Defragmenter را کلیک کنید.
نکته: پس از شروع عمل Defragment، کامپیوتر را به حال خود بگذارید و هیچ کار دیگری با آن انجام ندهید.

7-عکس زمینه را غیر فعال کنید. این عکسها با وجود همه جذابیتی که دارند قدرت و سرعت کامپیوتر را کم می کنند. بنابراین، بهتر است که عکس پیش زمینه را بردارید. برای این کار با کلیک راست ماوس بر روی صفحه Desktop، Properties را انتخاب کنید و در قسمت Background، دستور None را انتخاب کنید.


8-فایل های موقت و آدرس های اینترنتی موجود در حافظه موقت را پاک کنید در حالی که در اینترنت مشغول جستجو هستید، Browser مثلاً (Internet Explorer) کپی سایت های بازدید شده را بر روی هارد قرار می دهد. این کار، عمل جستجو را تسریع می کند، اما به تدریج مقدار زیادی اطلاعات جمع می شود که سرعت کامپیوتر را کم می کند. بنابراین، بهتر است که این فایل ها را پاک کنید. در Browser، از منوی بالای صفحه، Tools و سپس Internet Options را انتخاب کنید و آن گاه بر روی Delete Files، Delete Cookies کلیک کنید.


9-کاهش ظرفیت فایل ها و آدرس های اینترنتی که در کامپیوتر ذخیره می شوند. پاک کردن هر روز فایل های موقت و آدرس های اینترنتی ، واقعاً اعصاب را خسته می کند. شما می توانید Cashe خود را طوری تنظیم کنید که فقط اطلاعات کمی را بتوانید ذخیره کنید. برای این کار در Browser، Tools و سپس Internet Option را انتخاب کنید. در پنجره باز شده بر روی قسمت Settings کلیک کنید. در آنجا قسمت Amount of disk space to use را برابر مقدار 1MB تنظیم کنید.


10-روزآمد کردن ویندوز شرکت مایکروسافت به طور مرتب نسخه های update ویندوز خود را برای کاربرانش ارائه می دهد. در نتیجه، قادر خواهید بود که درایوها و فایل های جدید را به صورت رایگان Download کنید. از منوی استارت، قسمت Windows update را انتخاب کنید. با این کار، ویندوز نصب شده بر روی کامپیوتر شما update خواهد.

مراقب ویروسها باشید بعضی از ویروسها اثر بسیار مخربی بر روی سرعت سیستم شما دارند به همین دلیل باید همواره یک آنتی ویروس قوی را بر روی سیستم خود نصب نمائید و دقت کنید داشتن قویترین آنتی ویروس بدون Update کردن آن عملاُ هیچ ارزشی ندارد.

نظر یادتون نره

برچسب:آموزشي محمدرضا,

|
 
پاک کردن برنامه هایی که پاک نمیشوند

پاک کردن برنامه هایی که پاک نمیشوند ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد پاک کردن و Uninstall کردن برنامه ای را دارید و هر چه می کنید برنامه پاک نمی شود. حتی ابزار Add/Remove Programs موجود در کنترل پنل نیز به کمک شما نمی یاید. با استفاده از این ترفند میتوانید تمامی برنامه های نصب شده بر روی سیستم خود را به وسیله رجیستری ویندوز پاک کنید.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را تایپ کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
سپس به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall
حالا در لیست باز شده نام تمامی برنامه های نصب شده را میبینید. کافی است روی برنامه مورد نظر کلیک کرده و دکمه Delete را بزنید.
تنها دقت کنید برای Uninstall کردن برنامه ها از روش معمول استفاده کنید و تنها در مواردی که برنامه پاک نمیشود از این روش استفاده نمایید

برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
چگونه کامپیوتر دوستان خود را از راه دور عیب یابی کنیم

اگر شما در جمع دوستان و خانواده متخصص کامپیوتراید، به این معنی است، که همیشه، کسی برای گرفتن پشتیبانی فنی و پرسیدن سوالهایش با شما تماس می گیرد. اگر نمی توانید شخصا سراغ کامپیوتر او بروید، راههایی هستند که به شما در عیب یابی و رفع مشکلات کامپیوتر از راه دور کمک می کند.

اگر بعد مسافت مانع اصلی شما است و اگر توانایی دیدن و معاینه کامپیوتر مورد نظر را ندارید، باید بدانید در آنچه که شما می توانید انجام دهید محدودیت هایی وجود دارد. صرفنظر از اینکه او یا شما ، بر نرم افزارهای remote desktop و کدهای خط فرمان تسلط داشته باشید یا خیر، باز می توانید کامپیوتر اش را راه بیاندازید. . در اینجا نحوه عیب یابی را به صورت گام به گام و به زبانی ساده آموزش خواهیم داد.

ابزار ها و محدودیتهای شما

ابزارهای ارتباطی اصلی
اول از همه: شما به یک شیوه ارتباطی نیاز دارید. در اغلب موارد سه روش مهم قابل استفاده می باشند: پیام رسان فوری (instanse Massaging)، تلفن و اسکایپ(Skype). پیام های فوری معمولا قابل اعتماد اند، اما اغلب ناکارآمد ترین روش هستند، چون مدت زمان مفید زیادی راباید منتظر پیام های شخص آن طرف خط و نوشتن جواب خود کنید. بهترین ایده چیست؟ با تلفن تماس بگیرید، پس از قرار دادن تلفن روی بلندگو و یا استفاده از هدفون، دستان شما آزاد است و می توانید برای کار با کامپیوتر از آن استفاده کنید.

داشتن یک سیستم سالم و سرپا که سیستم عاملی همانند سیستم عامل فرد نیازمند به کمک هم داشته باشد، حیاتی و واجب است. برخی افراد نیازمند راهنمایی مرحله به مرحله هستند و بسیاری از افراد، در طول راهنمایی پرسش هایی خواهند داشت. وقتی شما جلوی کامپیوترتان نشسته باشید، می توانید جای دقیق نرم افزاری را که دوست تان برای حل مشکل نیاز دارد به وی بگویید و استفاده از آن را هم با جزئیات به وی آموزش دهید. شما همچنین قادر خواهید بود به آنها بگویید که چه کار کنند و به کجا بروند. امیدوارم برای مشکل بعدی کامپیوتر آشنایان تان از این راهکار بتوانید بهره بگیرید.

به اشتراک گذاری صفحه به شکل تصویری
اسکایپ ترکیب مناسبی از به اشتراک گذاری صفحه نمایش و ارتباط صوتی را ارائه می کند. چندین برنامه به اشتراک گذاری صفحه نمایش وجود دارد، اما اکثر افراد با اسکایپ آشنا هستند، آن را نصب کرده اند، یا حداقل از آن چیزی می دانند. شما همچنین می توانید از ابزار remote desktop یا VNC برای عیب یابی کامپیوتر دوستان خود استفاده کنید. توجه کنید که کاربران معمولا در دانلود و نصب برنامه هایی که تا کنون کار نکرده اند محتاط اند.

اگر شخصی که در حال کمک به او هستید، حساب کاربری در اسکایپ دارد، عالی است. اما اگر آنها جدیدترین نسخه اسکایپ (4.2) را نداشته باشند، به آنها در دانلود برنامه کمک کنید و سپس نام کاربری اسکایپ خود را به وی اعلام کنید. هنگامی که هر دو با اسکایپ به هم وصل شدید، در پنجره گفتگو (Message Box) بر روی گزینه "Share" کلیک کنید ، و به دوست خود هم بگویید بر روی"Share Your Screen کلیک کند.

1_skype1_negahbaan-com.jpg

اکنون شما دقیقا همان چیزی که آنها در حال انجامش هستند و اتفاق می افتد را می بینید و می توانید آنها را از مشکل کامپیوتر شان آگاه کنید. البته اسکایپ نیاز استفاده از تلفن را کاملا از بین نمی برد. به خصوص اگر راه حل شما نیاز داشته باشد در برخی از مواقع کامپیوتر را ریستارت کنند.
اگر طرف مقابل اتصال اینترنت کم سرعتی دارد، و یا راه اندازی اسکایپ به مشکلات آن نمی ارزد، فرد نیازمند در آن سوی خط می تواند با عکس گرفتن از صفحه نمایش(print screen) از مراحلی که برایشان قابل فهم نیست و یا برای نشان دادن تفاوت بین آنچه شما می گویید و آنچه آنها روی صفحه مشاهد می کنند کار را پیش ببرد. خوشبختانه ،print screen به آسانی زدن یک کلید مخصوص این کار در اکثر صفحه کلیدها و بازیابی عکس در نرم افزار پیش فرض ویرایش تصویر ویندوز یعنی Paint است. با زدن Control-V روی صفحه کلید در برنامه paint و ذخیره تصاویر به عنوان فایل های JPEG می تواند شما را از آنچه در سیستم اش اتفاق می افتد، مطلع کند. زمانی که دوستان شما از صفحه مشکل دارشان عکس برداشتند، می توانند آن را از طریق پیام رسانی فوری، ایمیل، خدمات به اشتراک گذاری فایل و یا Dropbox برای شما ارسال کنند.

به یاد داشته باشید ، شما هنوز هم قادر به لمس کامپیوتر مورد نظر، در محلش نیستید. بنابراین شما قادر نخواهید بود از تجربیات خود برای عیب یابی خاص آن کامپیوتر به شکل کامل استفاده نمایید و ببینید دقیقا چه چیزی اتفاق می افتد. شما باید عیب یابی بسیار پیشرفته و همین طور رفع مشکلات اساسی سیستم عامل را فراموش کنید. این امکان وجود دارد تا تلاش هایی برای رفع چنین مشکلاتی کنید، اما این ریسک وجود دارد که شخص در آن طرف خط توضیحات شما را سرهم بندی کند و نتیجه مطلوب بدست نیاید و حتی وضعیت کامپیوتر بدتر از قبل شود. شاید روی سیستم خود بتوانید یک برنامه را با روش خود یا استفاده از نرم افزار ویژه ای پاک کرده و مشکلی را برطرف کنید، اما این بدین معنا نیست که روی کامپیوتر طرف مقابل هم با توجه به شرایط خاصی که دارد می توان دقیقا از همین روش یا نرم افزار استفاده نمود. این خطر وجود دارد که در بقیه برنامه های کاربردی شخص هم اخلال ایجاد شده و حتی قادر به باز نمودن آن هم نباشد.

اگر شما به مدت 2 یا 3 ساعت پای تلفن نشسته و مشغول برطرف کردن مشکل هستید و هنوز هم شناسایی مشکل و یا استفاده از راه حل رفع آن عملی نشده، این احتمال وجود دارد که مشکل آن کامپیوتر عمیق تر از سطح فعلی دانش کامپیوتر شما و دوست تان باشد. دراین شرایط نیاز به عیب یابی و رفع مشکل در محل و توسط متخصص است. بنابراین از اینکه پرچم سفید را به نشانه تسلیم بالا ببرید نگران نباشید، چون گاهی اوقات احتمالا بهترین راه حل همین است.

مطالب بالا یک راهنمایی عمومی برای آشنایی شما با شیوه پشتیبانی فنی از راه دور بود. اما بیایید به دو نمونه متداول از حالت های عیب یابی از راه دور بپردازیم و ببینیم که چکار باید کرد.

سناریوی اول : کامپیوتر من کند است
شایع ترین شکایت و مشکلی که من از خانواده و دوستان می شنوم، این است که کامپیوتر آنها کند است. البته این جمله ای است که اصلا دوست ندارم بشنوم. زیرا این جمله اطلاعات خاصی در مورد مشکل به من نمی دهد. در این مورد خاص ، باید با پرسش هایی که از طرف مقابل می پرسید به جزئیات مورد نظر برای رفع مشکل دست یابید. بنابراین ، هنگامی که با فردی که دچار مشکل شده صحبت میکنید، مهم است که مشخص کنید دقیقا چه چیز کامپیوتراش کند است. احتمال دارد که برای رفع این مشکل راه حل آسانی وجود داشته باشد.

چند سوال خوب در این مورد عبارتند از:
هنگامی که شما کامپیوتر خود را راه اندازی می کنید، بالا آمدن سیستم عامل یا باز کردن هر برنامه مدت زمان زیادی می برد؟
آیا این اتفاق فقط زمانی می افتد که شما برنامه خاصی را باز می کنید؟
آیا فقط گشت و گذار در اینترنت کند است و بقیه موارد خوب اجرا می شوند؟
به طور معمول پس از بوت شدن کامپیوتر، چه تعداد برنامه اجرا می کنید و آن ها چیستند؟

در زیر نحوه رفع مشکل با جواب های متدوال کاربران به سوالات بالا آورده شده:

جواب: بوت شدن کامپیوتر کند است
اگر راه اندازی کند است ، شما باید به آنها برنامه ای برای حذف نرم افزار ها از لیست startup را معرفی کنید. یکی از برنامه های مناسب برای این منظور CCleaner است. این نرم افزار نه تنها ویژگی مورد نظر ما را دارد، بلکه دارای چند ابزار مفید برای از بین بردن فایل های اضافی بر روی هارد دیسک نیز هست. می توانید به شیوه گام به گام از لحظه باز کردن برنامه شخص را راهنمایی کنید. او را به Startup Tool که در تب Tools در Startup option است، هدایت کنید. کمک های تصویری ، مانند اسکرین شات گرفتن و به اشتراک گذاری صفحه نمایش توسط شما ، باعث افزایش سرعت راهنمایی شده و به روشن شدن مشکلات ناشناخته کمک می کند. بسته به اینکه سطح آشنایی دوستان شما با تکنولوژی به چه میزان است ، ممکن است نیاز به توضیح مراحل با زبان قابل فهم برای هر کدام به صورت جداگانه باشید.

2_ccleaner_negahbaan-com.jpg

در این صفحه ، شما باید به روز رسانها(updaters)، نوار ابزارها و اساسا هر کدام از برنامه های غیر ضروری که هنگام بالا آمدن سیستم در حافظه اجرا می شوند و به راه اندازی ویندوز لطمه وارد می کنند را غیرفعال کنید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید این مطلب نگهبان را بخوانید:

چگونه ردپاها را با CCleaner پاک کنیم

جواب: گشت و گذار در اینترنت کند است 
اگر وبگردی در اینترنت کند به نظر می رسد، از آنها بپرسید که چه تعداد پنجره و تب باز کرده اند. اگر پاسخ آنها عددی بالاتر از 20 است، پیشنهاد کنید وبگردی را با تب های کمتری ادامه دهند و برخی از صفحات غیرضروری را ببندند. حتی بهتر است اگر هنوز از مرورگر اینترنت اکسپلورر 6 و یا برخی مرورگرهای قدیمی استفاده می کنند، آنها را برای نصب و استفاده از مرورگرهای جدید مانند فایرفاکس و یا گوگل کروم راهنمایی کنید تا به وبگردی شان سرعت ببخشید. 

چیز دیگری که باید مد نظر داشت این است که ارتباط اینترنت آنها نیز ممکن است واقعا کم سرعت باشد. موضوعی که شما کمکی به افزایش سرعت آن نمی توانید کنید. گذشته از پیشنهاد برای ارتقاء سرویس اینترنت و یا خرید مودم بهتر، کمک چندانی نمی توانید انجام دهید، که این هم باز بسته به اطلاعات و تجربیات در این زمینه دارد.

جواب : تعدادبسیار زیادی برنامه را همزمان اجرا می کنم
خوب ، بعضی از کامپیوترها می توانند همزمان ویندوز مدیا سنتر، دریم ویور، فتوشاپ، وین امپ، اسکایپ، یاهو مسنجر، ایمیل، مرورگر وب با 37 تب باز، و برنامه ویرایش فایل ویدئویی آدوب پریمیر را به راحتی اجرا کنند. اما تعداد زیادی هم نمی توانند اینگونه کار کنند! اگر دوست شما تعدادی از برنامه های سنگین را روی کامپیوتری با پردازنده قدیمی اجرا می کند، به وی توصیه کنید که برخی از آنها را متوقف کند. در ضمن به وی توضیح دهید که چگونه به شکل کامل آنها را ببندد. به ویژه برنامه هایی را که دوست دارند خود را در نوار سیستم(system tray) مخفی کنند. در غیر این صورت ، مشکل از محدودیت های سخت افزاری است که از طریق تلفن نمی توان آن را رفع کرد و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه است. 

سناریوی دوم : فکر می کنم کامپیوترم دچار ویروس شده است!

 

اگر شخص آن طرف خط ادعا می کند کامپیوترش ویروسی شده، از او بخواهید دقیق تر توضیح دهد. آیا مشکل فقط از باز شدن بی مورد پنجره (pop-up)یک برنامه یا کند شدن اجرای کامپیوتر است؟ یا شواهدی از پیشرفت ویروس مشاهده کرده؟ حتی باز شدن و بسته شدن یک pop-ups برای مدت کوتاه هم در صورتی که شخص نداند علت چه بوده او رابه شک می اندازد که شاید کامپیوترش ویروسی شده باشد. برخی از این پنجره ها، به خصوص در کامپیوترهایی که هنگام خرید ویندوز روی آنها نصب شده، از کاربران در مورد به روز رسانی نرم افزارها سوال می کنند. یا آنها را مطلع می کنند که مدت زمان آزمایشی یک نرم افزار تمام شده است. راهنمایی با تصویر، در اینجا به طور خاص، بسیار مفید است. (اگر مشکل یک pop-up ساده است ، شما باید به آنها بگویید جای نگرانی نیست و توضیح دهید که مشکل از کجا است و چرا چنین پنجره ای ظاهر می شود.) اما اگر پنجره pop-up نبود چه؟

جواب : واقعا کامپیوتر ویروسی شده است؟
برای چک کردن این که کامپیوتر واقعا ویروسی شده، از اعضای خانواده یا دوست خود بخواهید یک برنامه آنتی ویروس برای جستجوی ویروس را بر روی سیستم خود اجرا کرده و یا به آنها کمک کنید تا برنامه آنتی ویروسی همچون Avast یا Microsoft Security Essentials را نصب کنند. بدیهی است، اگر برنامه ویروسی را تشخیص دهد، به شما هشدار داده و برای تعمیر مشکل تلاش می کند. گاهی اوقات راه اندازی مجدد سیستم لازم است، تا برنامه آنتی ویروس بتواند ویروس را از پروسه های سیستم حذف کند. بنابراین ارتباط شما و دوست تان ممکن است برای مدت کوتاهی قطع شود.
در صورتی که برنامه آنتی ویروس قادر به حذف ویروس نیست، سعی کنید دوستان یا خانواده خود را به بوت کردن سیستم در حالت ایمن(Safe Mode) و اجرای برنامه آنتی ویروس در آن حالت راهنمایی کنید

جواب : پیام مشاهده شده متعلق به یک آنتی ویروس تقلبی است
ما هشدار های جعلی و برنامه های ویروسی مانند ایکس پی AntiSpyware و ابزار مختلف برای حذف آنها را در مقاله های قبلی مورد بحث قرار داده ایم، اما روند حذف برای اغلب افراد حتی افراد آشنا به کامپیوتر پیچیده، خسته کننده و پر زحمت است. این برنامه ها خود را به شکل برنامه های آنتی ویروس در می آورند، ولی واقعا آنتی ویروس نیستند.

4_xpantispuwhware_negahbaan-com_0.jpg

ویکی پدیا فهرست بخشی از این برنامه ها را تهیه کرده است. برخورد با این نوع از برنامه های امنیتی تقلبی اصلا سرگرم کننده نیست!

با نرم‌افزارهای امنیتی جعلی آشنا شوید

چگونگی حذف Internet Security 2010 و دیگر آنتی ویروس های جعلی

البته این احتمال وجود دارد که بعضی از فایل ها و یا برنامه ها توسط ویروس کش به عنوان ویروس شناسایی شوند.

حتی با وجود راهنمای گام به گام و موفقیت در تعمیر کامپیوتر مشکل دار به طور مستقیم، ممکن است در هنگام تلاش برای حذف برنامه آنتی ویروس تقلبی از کامپیوتر مبتلا با مشکلات جدی مواجه شوید. حل این مشکل از راه دور و به شکل تلفنی، حتی بیشتر وقت گیر و به طور بالقوه بسیار دشوارتر است. حل این مشکل به احتمال زیاد نیازمند تکنیک های پیشرفته تر، مانند ویرایش رجیستری است. اغلب بهترین کار این است که رفع چنین مشکلی را به جای استفاده از یک فرد ناوارد که می خواهد با تلفن مراحل پیچیده را (که اغلب از حوصله هر دو طرف خارج است) انجام دهد، به یک فرد آگاه سپرد که بتواند کامپیوتر را در محل معاینه کند.

البته راهنمایی و راهکارهای بالا در کامپیوتر ها مورد به مورد متفاوت است و نیاز به سعی و کوشش و صبر برای هر دو طرف دارد. اما اغلب مشکلاتی که برای کاربران متوسط کامپیوتر رخ می دهد را می توان با روش های بالا حل کرد. مهم نیست که شما و فرد کمک گیرنده در کجای این جهان زندگی میکنید!

برچسب:آموزشي محمدرضا,

|
 


به وبلاگ خودتون خوش آمديد مطالب مورد نياز خودتون رو از منوي سمت راست قسمت دسته بندي موضوعات انتخاب كنيد و لطفا نظر بديد ممنون @در ضمن تبليغات هم پذيرفته ميشه كافيه پي ام بزاريد @


آموزش ها
ترفند ها
عيب يابي و تعمير
باسازي ويندوز و نصب ويندوز xp .8.7
راهكارهاي براي كامپيوتر شما
امنيتي و هك
مطالب مفيد و جالب
اينترنت
مطالبي در مورد سخت افزار
آموزش بعضي از نرم افزار ها

 

محمدرضا
امین

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كامپيوتر برتر و آدرس mouse.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





❤ ❤ آموزش هک ❤ ❤
وبلاگ سميرا
رنك پارس
ویزای شینگن
افزایش بازدید
تبادل لينك
هاست رايگان
خريد ميكرو تاچ
بازي آنلاين
تبادل لينك
تبادل لينك
سامانه پیام کوتاه
درج آگهی|تبلیغات رایگان
سايت تبادل لينك
سيستم تبادل لينك
خريد شارژ
سفارش عينك آفتابي
به روز ترين ها
فروش عینک ویفری
هر چي بخواي
وبلاگ موضوع آزاد
عينك آفتابي
واضح
ياهو
گوگل
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

ساخت و ویرایش زیرنویس با Notepad
نحوه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات BIOS از طریق رجیستری ویندوز
آموزش امنيت ويندوز عامل 7
ابزارهای مفید سیستمی مخفی در ویندوز
آموزش ساخت ويروس
دانلود نرم افزار قفل گذاری بر روی وب کم CamBlocker 1.1.0.2
تبدیل فایلهای صوتی به Mp3 در مدیا پلیر ویندوز
فعال کردن حالت Safe Mode در «ویندوز 8»
ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt ویندوز
فعال کردن Windows Media Center در ویندوز 8
5 روش برای جابجایی بین نرم‌افزارهای در حال اجرا در نوار Switch List «ویندوز 8»
آموزش پارتیشن بندی در ویندوز بدون نیاز به نصب برنامه اضافه
پارسی کردن اعداد و صفحه کلید در ویندوز 7
نکته‌ی مفید و پر کاربرد برای کار کردن با CMD
میانبری برای دیدن همه برنامه ها-ويندوز 8
ترفند تغيير ساعت از طريق cmd
پسورد قوی برای کامپیوتر
سیستم شما چه مدت روشن بوده است؟
روشن کردن کامپيوتر در زمان دلخواه
تغيير پسورد Xp بدون دانستن پسورد قبلی
قرار دادن عکس در پس زمینه پوشه های ویندوز ۷
راهنمای کاربردی به روز رسانی کامپیوتر
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز
رمز گذاري بر روي فايل ورود
جلوگیری از اجرای برنامه هاهنگام راه اندازی ویندوز
از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بدانید
ریز نكته های كار با كامپیوتر
کدهای ریجستری کامپیوتر
سخت افزار
طريقه نگهداری سخت افزار
مادربرد کامپیوتر
اینم برای تنوع
نسل بعدی تکنولژی: سیستم های کامپیوتری که بتوان آنها را پوشید!
ترفند جالب رجیستری کردن برنامه ها بدون نیاز به سریال نامبر و پرداخت هزینه
نحوه دسترسی و آموزش “BIOS Setup” کامپیوتر
ضبط و مشاهده همراه با صدا در گیرنده دیجیتال مخصوص کامپیوتر
آموزش و ترفند
4 ترفند کوچک در Yahoo Mail
چهار نکته برای چت کردن با امنیت بالا
اصطلاحات شبکه های کامپیوتری
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز
از کامپيوتر و ويندوز بيشتر بدانید ( آموزش )
آشنایی كامل با خطای سخت افزاری سیستم از طریق بوق آن
معرفی كامل تمام قطعات سخت افزاری کامپیوتر و اسمبل کردن سیستم
وقتی لپتاپ خیس می‏شود
تکنیکهای تمیز کردن کامپیوتر
ترفندی برای ذخیره نشدن اطلاعات شما توسط گوگل
ترفندی برای اینکه رمز شما در ویندوز 8 دیده نشود
نحوه ی نصب و غیر فعال کردن برنامه Deep Freeze
15 میانبر مفید برای افزایش کارایی در ویندوز

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 156
بازدید کل : 20187
تعداد مطالب : 183
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 2


Alternative content


سلام دوست گلم خوش آمدي به وبلاگ خودت لطفا نظر يادت نره و اين وبلاگ رو به دوستانت معرفي كن با تشكر مديريت دریافت کد حرکت متن Online User